گیاه بنت قنسول یا سرخ برگه (Poinsettia)

کد: ۹۵۴

سرخ‌برگه , بنت کنسول، بنت قنسول، پوینستیا، یا گل کریسمس (نام علمی: Euphorbia pulcherrima) گیاهی از خانواده فرفیونیان است. بنت کنسول یک گیاه بسیار مهم از نظر تجاری است این گیاه به دلیل برگ‌های سبز و قرمز خود و استفاده فراوان در تزئینات کریسمس بسیار مشهور است.

بنت قنسول گیاهی زیبا و گلدار و بومی مکزیک، گواتمالا و آمریکای مرکزی است. این گیاه به دلیل داشتن برگ‌های رنگارنگ (کاسبرگ)، یکی از گیاهان زینتی برای تزیین خانه، در روز‌های پایانی فصل پاییز، شب یلدا و تعطیلات کریسمس است. گیاه بنت قنسول جز گیاهان روز کوتاه است که از اواسط پاییز تا اوایل زمستان، به گل می‌نشیند.

این گیاه در محیط بسته آپارتمان به سختی به مرحله گلدهی می‌رسد. معمولا گیاه بنت قنسول را در گلخانه یا فضای باز پرورش می‌دهند و پس از گلدهی آن را برای فروش به بازار می‌آورند.

ارقام مختلف گیاه بنت قنسول با اقلیم ایران کاملا سازگار هستند. برای ماندگاری گیاه بنت قنسول می‌توانید آن را پس از خرید و اتمام عمر گل‌ها در تراس نورگیر آپارتمان یا حیاط خانه قرار دهید و در پاییز سال آینده با شروع گلدهی به داخل خانه منتقل کنید.

این گیاه برای سرسبز ماندن به خاک همیشه مرطوب نیاز دارد و خاک‌های سبک و زهکش‌دار را به خاک‌های فشرده ترجیح می‌دهد. گیاه بنت قنسول در محیط پرنور بهتر رشد می‌کند.

در مناطق معتدل می‌توانید گیاه را زیر نور مستقیم خورشید، در حیاط یا تراسِ باز پرورش دهید. بهترین مکان برای نگهداری از بنت قنسول در خانه، جلوی پنجره‌های نورگیر جنوب شرقی یا شرقی است.

برای دوام عمر گل‌ها در پاییز و زمستان لازم است دمای داخل خانه را کمی پایین بیاورید. تکثیر این گیاه زیبا نیز معمولا از طریق کاشت قلمه ساقه انجام می‌شود.

Related Images:

گیاه بنت قنسول یا سرخ برگه (Poinsettia)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا