نحوه کاشت درختان زینتی و مراقبت از آنها

یکی از المان‌هایی که بسیار بر روی دلنشین بودن یک فضا تاثیر خواهد گذاشت، فضای سبز آن است. برای این که بتوانید فضای سبز جذابی را ایجاد کنید باید فاکتورهای زیادی را در نظر داشته باشید. یکی از این فاکتورها، نحوه کاشت درختان زینتی و مراقبت از آنها است. عدم آشنایی با شیوه‌ کاشت درختان زینتی و مراقبت از درختان زینتی می‌تواند آسیب‌های جدی به آن‌ها وارد کرده و تقریبا تمامی هزینه‌ای که برای ایجاد فضای سبز انجام داده‌اید را به باد دهد.

نحوه کاشت درختان زینتی و مراقبت از درختان زینتی
نحوه کاشت درختان زینتی و مراقبت از درختان زینتی

با توجه به این موضوع تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به کاشت درختان زینتی و همچنین مراقبت از درختان زینتی بپردازیم تا بتوانید به بهترین و اصولی‌ترین شیوه از این درختان مراقبت کرده و فضای سبزی آرامش بخش را ایجاد کنید؛ با سیب‌آس همراه باشید.

جهت آشنایی با انواع درختچه های زینتی به این لینک مراجعه کنید : انواع درختان زینتی

نحوه کاشت درختان زینتی

جدا از مسائلی مانند استفاده از نهال‌های استاندارد، انتخاب محل مناسب برای کاشت و…، در نحوه کاشت درختان زینتی نیز اصولی باید رعایت شوند که در ادامه تشریح شده‌اند.

ایجاد یک بستر مناسب برای کاشت نهال:
یکی از ابتدایی‌ترین اصول کاشت درختان زینتی، ایجاد یک بستر مناسب می‌باشد. این موضوع به این معنا است که باید آلودگی‌هایی مانند نخاله‌های ساختمانی تماما از محیط خارج شده و حتما نهال در خاکی مرغوب کاشته شود. همچنین لازم به ذکر است که برای رشد و جان‌دارتر شدن درخت، باید متناسب با سن نهال مقداری کود نیز به خاک اضافه شود.

ضد عفونی کردن بستر کاشت:
از دیگر موضوعاتی که در نحوه کاشت درختان زینتی باید مورد توجه قرار بگیرد، ضد عفونی کردن بستر است. ممکن است خاکی که نهال را در آن می‌کارید حاوی باکتری و قارچ‌هایی باشد که می‌توانند به راحتی به نهال شما آسیب برسانند.

کاشت نهال طبق اصول:
نه تنها مراقبت از درختان زینتی، بلکه نحوه کاشت درختان زینتی نیز باید طبق نژاد و ویژگی‌های نهال انجام پذیرد. پیشنهاد می‌کنیم تا اگر قصد کاشت یک درخت زینتی را دارید، از مشاوره کاشت گیاهان زینتی استفاده کرده تا بتوانید یک درخت سلامت و زیبا را داشته باشید.

ایجاد تشک در اطراف نهال:
بعد از این که نهال را طبق اصول مربوطه کاشتید، نوبت به ایجاد تشک در اطراف آن می‌رسد. این کار معمولا برای جلوگیری از برخورد آب با طوقه و پوسیده شدن آن انجام می‌شود.

در این بخش سعی کردیم تا یکسری از نکات کلیدی در رابطه با شیوه کاشت درختان زینتی را به شما ارائه کنیم. پس از این که درخت را کاشتید، نوبت به مراقبت از آن خواهد رسید. در بخش بعدی به بررسی نکات مربوط به مراقبت از درختان زینتی خواهیم پرداخت.

۷ نکته مهم درباره مراقبت از درختان زینتی

شاید بتوان مرحله مراقبت از درختان زینتی را مهم‌ترین بخش در ایجاد یک فضای سبز عالی دانست. پیشنهاد می‌کنیم تا اگر قصد دارید فضای سبزی مناسب را ایجاد کنید، از خدمات کاشت درختان و درختچه های زینتی استفاده کرده و کار را به دست متخصصان بسپارید.

آبیاری:
اولین نکته در مورد مراقبت از درختان زینتی آشنایی با نحوه آبیاری آنان است. فاکتورهای زیادی از جمله نژاد نهال، جنس خاک، شرایط آب و هوایی منطقه و… بر روی میزان و دفعات آبیاری تاثیر می‌گذارند. معمولا درختان زینتی بین ۲ تا ۶ بار در ماه نیاز به آبیاری دارند.

حذف علف‌های هرز:
یکی از آسیب‌زاترین موارد برای درختان زینتی، علف‌های هرز می‌باشند. علف‌های هرز باید به صورت مرتب از حریم درختان حذف شده تا به آن‌ها آسیبی نرسانند.

مراقبت از درختان در برابر آفات و مریضی‌ها:
یکی دیگر از نکاتی که باید در مراقبت از درختان زینتی رعایت شوند، مراقبت از آن‌ها در برابر آفات و مریضی‌های مختلف می‌باشد. به غیر از سم‌پاشی عمومی که برای حفظ سلامت درختان باید انجام پذیرد، لازم است تا در صورت بروز هرگونه علائم مریضی سریعا نوع بیماری را تشخیص داده و سم مناسب با آن را تهیه کنید.

لازم به ذکر است علاوه بر این که باید تمامی نکات ایمنی در عملیات سم‌پاشی در نظر گرفته شوند، این عملیات باید در شرایط جوی آرام و خنک انجام پذیرد.

کوددهی درختان:
تقریبا تمامی درختان زینتی برای این که بتوانند جاندار و سلامت بمانند به کود و داروهای تقویتی نیاز دارند. میزان و نوع کودی که باید مورد استفاده قرار بگیرد به نژاد نهال، بزرگی درخت، شرایط آب و هوایی، فصل و… بستگی دارد.

هرس کردن شاخه‌ها:
از دیگر نکات مهم در مراقبت از درختان زینتی هرس کردن آن‌ها می‌باشد. به صورت کلی دو نوع هرس داریم. اولین نوع هرس سیاه است که در زمستان و هنگام خواب زمستانه‌ی درختان انجام می‌گیرد و دومین هرس، هرس سبز است که در فصل تابستان و زمان بیداری گیاه انجام می‌پذیرد. انتخاب این که چه نوع هرسی را باید انجام دهید به نوع درخت بستگی دارد و پیشنهاد می‌کنیم برای تصمیم گیری در مورد این موضوع حتما از کارشناسان مربوطه مشاوره بگیرید.

همچنین لازم به ذکر است که تعدادی از درختان زینتی مانند سرو شیراز سرو سیمین نیازی به هرس ندارند.

 لایروبی جوی‌ها:
از دیگر موضوعاتی که در مورد مراقبت از درختان زینتی باید در نظر داشته باشید، لایروبی جوی‌های اطراف آن‌ها است. جوی‌هایی که به هر نحو به فضاهای درخت‌کاری شده ختم می‌شوند باید همواره لایروبی و اصلاح شوند.

یخ زدایی از درختان همیشه سبز:
یکی از نکاتی که باید در مورد درختان همیشه سبز در نظر داشته باشید، یخ زدایی و برف روبی آن‌ها در فصل زمستان است. برای این که از شکستن شاخه‌های این درختان جلوگیری شود نیاز است تا در فصل زمستان مورد یخ زدایی و برف روبی قرار بگیرند.

سخن آخر
در این مطلب سعی کردیم تا علاوه بر ارائه‌ی نکاتی کلیدی در مورد مراقبت از درختان زینتی، در مورد کاشت درختان زینتی نیز مطالبی کاربردی را به شما ارائه دهیم. امیدواریم مباحث گفته شده مفید واقع شده باشند. در صورت وجود هر گونه ابهام در این زمینه می‌توانید با مشاورین سیب‌‌آس در تماس باشید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر، خدمات باغبانی در تورنتو می توانید از راه های زیر تماس بگیرید
شماره تماس: ۸۰۷۰-۶۰۲-۴۱۶
آیدی تلگرام : acegardener@
کانال تلگرام : sibeas@
اینستاگرام : sibeas_aceapple@

Related Images:

نحوه کاشت درختان زینتی و مراقبت از درختان زینتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا