درختچه آکاسیا پنجه گربه ای

کد: ۵۱۳۶

درختچه آکاسیا پنجه گربه ای(CATCLAW ACACIA)،می تواند تا حدود ۱۰ متر ارتفاع و ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر قطر تنه رشد کند.

خصوصیات گیاهشناسی درختچه آکاسیای پنجه گربه ای:
درختچه آکاسیای پنجه گربه ای (CATCLAW ACACIA) گیاهی از خانواده نیام داران و بومی جنوب غرب ایالات متحده و شمال مکزیک می باشد. نام پنجه گربه ای به دلیل وجود خارهای متعدد قلاب مانند به آن داده شده است. که اندازه ی این خارها به اندازه ی پنجه ی گربه می باشد. این خارها در صورت تماس، می توانند لباس را پاره یا بدن افراد را زخمی کنند.
این گیاه به فرم درختچه ای یا درختی کوچک است که می تواند تا حدود ۱۰ متر ارتفاع و ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر قطر تنه رشد کند.
برگ های درختچه آکاسیای پنجه گربه ای به رنگ سبز مایل به خاکستری، خزاندار، مرکب، پرمانند، دارای یک تا سه جفت برگچه ی مرکب می باشد. هر برگچه ی مرکب حدود ۲ تا ۳ سانتیمتر طول داشته و دارای ۱۰ تا ۱۸ برگچه می باشد که حدود ۳ تا ۶ میلیمتر نیز طول دارد.
گل های درختچه آکاسیای پنجه گربه ای به تعداد فراوان و در خوشه های استوانه ای شکل ظاهر می شوند. هر گل دارای پنج گلبرگ زرد رنگ به طول حدود ۳ میلیمتر و تعداد زیادی پرچم زرد رنگ به طول حدود ۶ میلیمتر می باشد. زنبورهای عسل در گرده افشانی گل های این گیاهان نقش عمده ای دارند.
میوه های درختچه آکاسیای پنجه گربه ای پهن، لگوم دار و پیچ خورده، به طول ۶ تا ۱۵ سانتیمتر است. هر غلاف میوه ها حاوی چندین بذر سخت و قهوه ای رنگ است.

شرایط محیط رشد درختچه آکاسیای پنجه گربه ای:
پی اچ مناسب خاک برای این گیاه حدود ۶.۱ تا ۸.۵ است.
از نظر نیاز نوری به آفتاب کامل احتیاج دارد.
این گیاه به شرایط بیابانی نیز سازگار شده است. در این شرایط دارای ریشه ای عمیق برای جذب آب از اعماق زیاد خاک خواهد بود. همچنین می تواند از سیستم فتوسنتزی C3 برای افزایش کارایی فتوسنتز استفاده کند. بنابراین می تواند خاک های بیابانی با مواد آلی کم را نیز تحمل کرده و در این شرایط رشد کند.
زمستان های ملایم و تابستان های گرم تا بسیار گرم را می پسندد.

تکثیر درختچه آکاسیای پنجه گربه ای:
تکثیر درختچه آکاسیای پنجه گربه ای از طریق کشت بذرها صورت می گیرد. این بذرها نیاز به خراش دهی (اسکاریفیکاسیون) برای جوانه زنی دارند. دمای مناسب برای جوانه زنی بذرهای این گیاه، دمای بالای ۷.۲ درجه سانتیگراد است.

Related Images:

درختچه آکاسیا پنجه گربه ای سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا