درختچه فورادندرون فلاوسنس(دارواش)

کد: ۵۱۲۱

درختچه فورادندرون فلاوسنس(دارواش)یک گیاه تزیینی برای کریسمس مورد استفاده قرار می گیرد.

دانستنی های علمی درختچه فورادندرون فلاوسنس(AMERICAN MISTLETOE):
* فورادندرون فلاوسنس یا دارواش سنتی آمریکایی (AMERICAN MISTLETOE) گونه ای از جنس Phoradendron جزء خانواده ی ویسکاسه است و به صورت انگلی بر روی درختان برگ ریز زندگی می کند.
* گونه مورد نظر بومی استرالیا بوده و ارتفاع فورادندرون فلاوسنس در طیبیعت به ۵۰ تا ۸۰ سانتی متر می رسد.
* دارواش آمریکایی برگ های بیضوی سبز رنگی دارد ، این گیاه جذاب بر روی درختان برگریز زندگی می کند، اغلب به عنوان یک گیاه تزیینی برای کریسمس مورد استفاده قرار می گیرد.
* میوه های سفید رنگ و توت مانندی بر روی این گیاه ایجاد می گردد. گونه مورد نظر بومی استرالیا بوده و ارتفاع آن در طیبیعت به ۵۰ تا ۸۰ سانتی متر می رسد. گونه مورد نظر بومی استرالیا بوده و ارتفاع آن در طیبیعت به ۵۰ تا ۸۰ سانتی متر می رسد.
* از این گیاه برای درمان تهوع و استفراغ استفاده می شود. این گیاه تسکین دهنده ی عضلانی، افزایش دهنده ی فشار خون ، و منقبض کننده ی روده و رحم است. گیاهی قاعده آور است. در آزمایش های حیوانی در از بین بردن تومورها بسیار موثر بوده است. اما بسیار سمی است و حتما باید نظر پزشک از آن استفاده شود.
* برای تکثیر فورادندرون فلاوسنس بایستی میوه های تازه ی آن را در اواخر زمستان جمع آوری نمود،‌ برای تازه نگه داشتن می توان آن ها در آب سرد به صورت غوطه ور نگهداری نمود. سپس یک درخت سیب، صنوبر، زالزالک و یا زیرفون را به عنوان پایه انتخاب کنید. شاخه ای که انتخاب می کنید باید در بالاترین بخش درخت باشد و قطری حدود ۸ اینچ داشته باشد. سپس میوه های توت مانند را فشار دهید تا زمانی که بتوانید دانه های سیاه رنگ و ریز آن را در بین انگشتان خود حس کیند. سپس دانه ها را به وسیله ی این ماده ی چسبناک (میوه ی له شده) به تنه ی درخت بچسبانید. محل را علامت گذاری نمایید. این کار را با تکرا بالا انجام دهید زیار ممکن است بذرها از روی تنه جدا شوند و یا توسط پرندگان ورده شوند. سال اول جوانه های کوچکی را می بینید ،‌در سال دوم و سوم گیاه رشد می کند و در سال چهارم میوه ها ظاهر می شوند.

Related Images:

درختچه فورادندرون فلاوسنس(دارواش) سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا