درختچه پنیرک داویدسونی

کد: ۵۱۳۹

پنیرک داویدسونی (DAVIDSON'S BUSHMALLOW)بومی کالیفرنیا بوده و در جنگل های بلوط و نواحی شیبدار رشد می کند.

خصوصیات گیاهشناسی درختچه پنیرک داویدسونی :
درختچه پنیرک داویدسونی گیاهی گلدار از خانواده پنیرک است. این گیاه بومی کالیفرنیا بوده و در جنگل های بلوط و نواحی شیبدار رشد می کند.
این نوع از پنیرک به صورت درختچه ای با عادت رشد قائم و با تعدادی شاخه های فرعی دیده می شود. ارتفاع آن به حدود ۳ تا ۵ متر نیز می رسد. این گیاه از کرک های پشم مانند پوشیده شده است.
برگ های درختچه پنیرک داویدسونی بصورت کرکدار، ضخیم، گرد و بریده بریده در چند لوب دیده می شوند. حشیه ی این برگ ها به صورت موجدار می باشد. برگ های بزرگتر ممکن است تا ۲۰ سانتیمتر نیز طول داشته باشند.
گل آذین ها به صورت خوشه های طویل وجود دارند. که دارای تعدادی گل به رنگ صورتی کمرنگ و کرکدار می باشند. گل ها دارای ۵ گلبرگ بوده که این گلبرگ ها به شکل تخم مرغی یا سه گوش دیده می شوند.
میوه های درختچه پنیرک داویدسونی دارای ۵ تا ۱۴ بخش هستند و حدود ۲ تا ۵ میلیمتر نیز قطر دارند. این میوه ها دارای سطحی صاف، ناشکوفا و کرکدار می باشند.
بذرهای درختچه پنیرک داویدسونی به رنگ قهوه ای تا سیاه می باشند.

شرایط محیط رشد درختچه پنیرک داویدسونی:
خاک هایی با پی اچ ۶ تا ۸ و به خوبی آبیاری شده، برای رشد این گیاه مناسب است. همچنین به میزان بارندگی ۳۱ تا ۷۶ سانتیمتر در سال نیز نیاز دارد. ولی خشکی را نیز در برخی نواحی می تواند تحمل کند.

Related Images:

درختچه پنیرک داویدسونی سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا