درختچه کالمیا لاتیفولیا

کد: ۵۱۳۲

گیاه کالمیا لاتیفولیا (MOUNTAIN-LAUREL) برای اولین بار در آمریکا در سال ۱۶۲۴ ثبت شد.

دانستنی های علمی درباره درختچه کالمیا لاتیفولیا :
* درختچه کالمیا لاتیفولیا یک گونه گیاه گلدار از جنس Kalmia در خانواده Ericaceae، بومی شرق ایالات متحده است. محدوده آن امتداد از جنوب ماین تا شمال فلوریدا، و غرب به ایندیانا و لوئیزیانا میباشد. این گیاه گل ایالت کانکتیکات و پنسیلوانیا است.
* درختچه ای همیشه سبز با ۳ تا ۹ متر بلندی طول و هنگامی که پر از گل می شود به صورت درختزاری انبوه در می آید و ساقه آن همیشه کج است و پوست ان ضخیم می باشد.
* دارای برگ ها بیضوی و نوک تیز به طول ۳ تا ۱۲ سانتی متر و عرض ۱ تا ۴ سانتی متر است. کالمیا لاتیفولیا دارای گل های متعدد است. گل ها ظریف و صورتی رنگ هستند و زرق و برق دار و مرطوب و چسبناک می باشند که در ماه خرداد و تیر به شکوفه مینشیند.
* این گیاه برای اولین بار در آمریکا در سال ۱۶۲۴ ثبت شد و در ابتدا به عنوان گیاه زینتی در طول قرن ۱۸ به اروپا آورده شده است و هنوز به طور گسترده ای به خاطر گل های جذاب درختچه کالمیا لاتیفولیا توسعه یافته است.
* تکثیر درختچه کالمیا لاتیفولیا با استفاده از بذر و قلمه زدن و کشت بافت انجام میشود.
* بخش هایی از بوته و گل و شاخه و گرده سمی است و باعث مسمومیت غذایی در عسل تولید شده از ان ها نیز می شود از نشانه های مسمومست که ۶ ساعت پس از خوردن دیده می شود: مشکل در تنفس ،بی اشتهایی تکرار بلع ، ترشح بزاق فراوان ،تهوع و استفراغ و ضعف و تشنج، فلج و کما و در در بعضی مواقع مرگ است.

Related Images:

درختچه کالمیا لاتیفولیا سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا