درختچه گل صد تومانی-درختی

کد: ۵۱۳۱

ساقه های گل صد تومانی – درختی (TREE PEONY)، چوبی و گلهایش پهن میباشد.

دانستنی های علمی درباره درختچه گل صد تومانی :
* درختچه گل صد تومانی-درختی یک گونه از خانواده گل صد تومانی بومی به چین است و با عنوان 牡丹 “mǔdān” در چینی شناخته میشود و نماد مهم در فرهنگ چینی است. این گونه گیاهی برای اولین بار توسط هنری چارلز اندروز شناسایی شد. گل های صد تومانی گیاهانی چند ساله از جنس Paeonia در خانواده Paeoniaceae میباشند که این خانواده تنها یک سرده دارد.
* جنس Paeonia بطور تقریبی بین ۲۵ تا ۴۰ گونه دارد. بیشتر درختان آن از نوع چند ساله هستند و بین ۵۰ سانتیمتر تا یک و نیم متر ارتفاع دارند. اما ارتفاع برخی از انواع ممکن است تا ۱٫۵ تا ۳ متر نیز برسد. اغلب گل های آن معطر و بزرگ است و زمان گل دهی آنها در اواخر بهار و اوایل تابستان است.
* هر ساله جشن گل گل صد تومانی درختی (بوتان) در ماه آوریل و می در معبد اوئنو توشوگو (به ژاپنی: 上野東照宮 Ueno Toshogu) که در منطقهٔ چیودا در توکیو، پایتخت ژاپن واقع شده‌است برگزار می‌شود.
* این گونه “Suffruticosa” حالت ایستاده و درختی دارد، کم شاخه است و ارتفاع آن به ۴ تا ۱۰ فوت می رسد. رشد آهسته ای دارد و برگهای آن سبز تیره است که در قسمت زیرین مایل به آبی است.
* شکوفه های ابریشمی و بزرگ ، ۶ تا ۱۲ اینچ دارد که در اواخر بهار و اوایل تابستان نمایان میشوند. این گیاهان ساختار شاخه های خود را در سراسر زمستان حفظ میکنند.
* از خصوصیات قابل توجه درختچه گل صد تومانی تنوع بسیار آن از نظر شکل و رنگ و رایحه است.
* ساقه های گل صد تومانی – درختی، چوبی و گلهایش پهن میباشد . این معمولاً زودتر از سه تا چهار سال پس از پیوند زدن گل نمی دهد .
* از گونه گل صد تومانی درختی در حدود ۲۰ جور مختلف با گلهای صورتی ، قرمز ، قرمز مسی ، قرمز گوشتی و سفید بدست آورده اند که در باغها کاشته میشود. گل صد تومانی درختی احتیاج به خاک قوی دارد و گلهایش اواخر اردیبهشت و خرداد ماه باز میشوند.
* نور مورد نیاز درختچه گل صد تومانی سایه روشن است و تنها حدود ۳ تا ۴ ساعت بهره گیری از نور مستقیم خورشید حدود ظهر در روز و بقیه ساعات نور فیلتر شده کفایت میکند، هر چند که احتمالا گل بهتر با نور آفتاب مستقیم وجود دارد.
* خاک لوم شنی اصلاح شده با کمپوست برگ و تکه های پوست درخت با رطوبت مناسب و زهکشی خوب به خصوص در فصل زمستان برای آن مناسب است.
* بخش های مختلف این گونه گیاهی دارای خواص درمانی مختلفی نیز میباشد.
* برای ازدیاد گل صد تومانی درختی، شاخه های آنرا روی پایه گل صد تومانی علفی پیوند اسکنه میکنند . پایه پیوند شده را باید مدتی زیر شاسی یا زیر حباب شیشه ای محفوظ از تابش مستقیم آفتاب نگهداری کرد.

Related Images:

درختچه گل صد تومانی-درختی سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا