درختچه یوکا فیلامنتوسا

کد: ۵۱۴۵

یوکا فیلامنتوسا (ADAM'S NEEDLE) مخصوص نواحی نیمه گرمسیری تا معتدل و ملایم است.

خصوصیات گیاهشناسی درختچه یوکا فیلامنتوسا :
یوکا فیلامنتوسا” گونه ای گیاهان گلدار از خانواده مارچوبه (Asparagaceae) و بومی جنوب شرقی ایالات متحده می باشد. همچنین گزارش شده که این گونه می تواند بومی فرانسه، ایتالیا و ترکیه نیز باشد.
این گیاه درختچه ای همیشه سبز، فاقد تنه ی اصلی و معمولاً دارای چند پاجوش است. که می توانند حدود ۷۵ سانتیمتر طول داشته باشند. برگ ها رشته ای یا لیفی و به رنگ سبز مایل به آبی هستند. این برگ ها سخت می باشند. یوکا فیلامنتوسا به آسانی به وسیله ی برگ های رشته ای و نخ مانند از سایر یوکاها قابل تشخیص است.
ساقه ی گلدهنده ی یوکا هر چندسال یکبار نمودار شده و گل های کرم رنگ و سفید به تعداد زیاد به شکل زنگوله ای کوچک و واژگون می دهند که روی گل آذین خوشه ای که تا یک متر ارتفاع دارند و از وسط برگ ها می رویند، قرار می گیرند.
ریشه های درختچه یوکا فیلامنتوسا گوشتی، بزرگ و دارای ریشه مستقیم سفید رنگ با ریشه های جانبی عمیق می باشند. به دلیل وجود همین ریشه های بزرگ و عمیق، در صورت مستقر شدن و بزرگ شدن گیاه، انتقال آن از مکانی به مکان دیگر مشکل خواهد بود.

شرایط محیط رشد درختچه یوکا فیلامنتوسا:
یوکا فیلامنتوسا مخصوص نواحی نیمه گرمسیری تا معتدل و ملایم است.
این گیاه در محلی آفتاب رو در یک خاک سبک شنی به ویژه در بوته زارهای سواحل دریاها به خوبی رشد و نمو می کند. اما می توانند در زمین های بایر، صخره ای و سیلتی و رسی نیز رشد کنند. در زمستان هایی با بادهای شدید بهتر است در مکان های حفاظت شده نگهداری شوند.
همچنین خاک های به خوبی آبیاری شده و اسیدی یا کمی قلیایی (با پی اچ ۵.۵ تا ۷.۵) را ترجیح می دهد.
اگرچه برای رشد بهینه به مکان های آفتابی نیاز دارد اما نسبت به مکان های سایه نیز می تواند متحمل باشد.

تکثیر درختچه یوکا فیلامنتوسا:
این گیاهان از طریق کاشت بذر، پاجوش، قلمه ساقه یا قلمه ریزوم تکثیر می شوند.

Related Images:

درختچه یوکا فیلامنتوسا سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا