درخت توت آمریکایی

کد: ۵۰۶۶

درخت توت آمریکایی(OSAGE-ORANGE) در خاک های فقیر، قلیائی و خشک نیز رشد می کند.

خاک و تغذیهدمای ایده آل محیطآبیاری و رطوبتنور محیط
soilخاک عمیق و معمولی
3سرما و گرمای زیاد را تحمل میکند
3کمی خشک
3 زیاد

دانستنی های علمی درباره درخت توت آمریکایی :
درخت توت آمریکایی (OSAGE-ORANGE / HEDGE-APPLE) درختی خزان کننده کوچک یا درختچه هایی بزرگ با ارتفاع ۱۵-۸ متر و دارای شاخه های خاردار می باشد. این گیاه از رده دولپه ای ها است.
این گیاه دارای گل های نر و ماده بصورت مجزا بر روی درختانی مجزا می باشد. میوه توت آمریکایی کروی شکل و از نظر گیاهشناسی جزو میوه های مجتمع و هر میوه دارای برجستگی هایی به اندازه ۷.۶-۱۵.۲ سانتی متر است. میوه ها دارای یک شیرابه ی سفیدرنگ و چسبناک می باشد. در فصل پاییز رنگ میوه ها به سبز-زرد روشن تغییر می کند. فلاونوئیدهای اوسیژن و پومیفرین جزو فلاونوئیدهای میوه و چوب این گیاه است که حدود ۱۰ درصد وزن خشک آن را تشکیل می دهد.
قطر تاج پوششی درخت توت آمریکایی ۶ تا ۸ متر است. درختی است متراکم با شاخه های نامنظم، افراشته و خاردار که از قسمت پائین تنه رشد می کند. پوست تنه به رنگ قهوه ای روشن و خشن است.
برگ : برگ ها ساده، متناوب و صاف است به طول ۵ تا ۱۲٫۵ سانتیمتر وعرض ۴ تا ۵ سانتیمتر. رنگ آنها سبز درخشان است که در پائیز قبل از خزان کردن زرد می شوند.
گل : فاقد ارزش زینتی است.
میوه : در شهریور یا مهر، میوه های کروی و سفت به قطر ۱۲٫۵ تا ۱۵ سانتیمتر که در ابتدا سبز است و بعد از رسیدن کامل به رنگ نارنجی درخشان در می آید ظاهر می شوند. میوه ها شبیه پرتقال هستند ولی برجستگی های پوست آنها بیشتر است.
سیستم ریشه: طویل ، گسترده و تهاجمی است. این گیاه دارای سرعت رشد زیادی است.
آب وهوا: سرما و گرمای زیاد را تحمل می کند.
خاک : در خاک های فقیر، قلیائی و خشک نیز رشد می کند. نور مستقیم خورشید و باد را تحمل می کند.
هرس : در تمام فصول هرس سنگین را تحمل می کند ولی در زمستان مناسب تر است.
تغذیه: تغذیه خاصی نیاز ندارد. آبیاری: نیاز آبی خاصی ندارد.
توت آمریکایی علاوه بر میوه های زیبا، به عنوان سایبان، بادشکن، پرچین، کنترل فرسایش و آمایش خاک در نواحی نامساعد نیز کاربرد دارد. ارزش این گیاه در طراحی فضای سبز، در توان قابل توجه آن برای تحمل خاک های فقیر و آب و هوای بسیار سرد و بسیار گرم و وزش باد های تند است. اگرچه ویژگی خاصی که آن را در شمار گیاهان زینتی قراردهد ندارد، ولی درخت سودمندی برای احیاء اراضی و کنترل فرسایش و آمایش خاک بوده و در نواحی گرم و خشک که سایر گیاهان به سختی زنده می مانند، رشد خوب کرده و سایبان دلپذیری ایجاد می کند. تنها اشکال درخت توت آمریکائی ریشه های تهاجمی آن است که به تأسیسات شهری، لوله آب و فاضلاب ،آسیب وارد می آورد. باید از کشت آن در اطراف تأسیسات ممانعت شود.
تعدادی از محققین بر این باورند که این گیاه یک دفع کننده حشرات نیز می باشد. تحقیقات نشان داده که ترکیبات استخراج شده از میوه درخت توت آمریکایی پس از تغلیظ می توانند دافع حشرات باشند.
نسبتاً عاری از آفات و بیماری ها است.
تکثیر درخت توت آمریکایی از طریق کاشت بذر می باشد.

عیوب درخت توت آمریکایی :
۱- ریزش میوه ها محیط را کثیف می کند.
۲- ریشه های تهاجمی آن لوله های آب و فاضلاب و زهکش ها و سایر تأسیسات شهری آسیب وارد می آورد.
۳- شاخه های آن خاردار هستند.

Related Images:

درخت توت آمریکایی سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا