درخت سرو سیمین

کد: ۵۰۲۴

سرو سیمین یا سرو نقره ای گونه ای از جنس Cupressus در خانواده سروها (Cupressaceae) میباشد.

دانستنی های علمی درباره درخت سرو سیمین :
سرو سیمین یا سرو نقره ای گونه ای از جنس Cupressus در خانواده سروها (Cupressaceae) میباشد که با نام سرو آریزونا نیز مشهور است. درخت سرو سیمین بومی جنوب غربی آمریکای شمالی است و در ایالات آریزونا در کشور آمریکا فراوان است. همچنین در نیومکزیکو واقع در جنوب غربی و جنوب ایالت کالیفرنیا و کوه Chisos در غرب تگزاس و در مکزیک در منطقه Coahuila و چیهواهوا یافت می شود.
سرو سیمین یک درخت همیشه سبز با ظاهر مخروطی تا تخم مرغی شکل و تاج مخروطی است. درخت سرو سیمین میتواند تا ارتفاع ۱۰ تا ۲۵ متر (۳۲.۸-۸۲.۰ فوت) رشد کند و قطر تنه آن به ۰.۵ متر (۱۹.۷ اینچ) می رسد. دارای شاخ و برگ متراکم خاکستری تا سبز روشن میباشد.
برگ های سرو نقره ای ۲ تا ۵ میلی متر طول دارند . مخروط درخت سرو سیمین دانه گرد و مستطیلی، ۱۵ تا ۳۳ میلی متر، طول دارد و دارای ۶ یا ۸ (به ندرت ۴ یا ۱۰) فلس میباشد که در ابتدا سبز خاکستری یا خاکستری قهوه ای است و ۲۰ تا ۲۴ ماه بعد از گرده افشانی به بلوغ میرسد. مخروط گیاه برای سالهای زیادی بسته باقی می ماند. مخروط نر ۳ تا ۵ میلیمتر طول دارد و انتشار گرده آن در فوریه و مارس است.
سرو سیمین به‌علت کم‌توقع بودن به آب و مقاومت در برابر خشکى و ضعف خاک مدتى است که به‌عنوان گیاه زینتى و صنعتى در ایران کاشت مى‌شود.
شرایط محیط برای پرورش گیاه سرو سیمین عبارتند از:
نور:
آفتابی
رطوبت:
خشک
دما:
۶_۱۶درجه سانتیگراد
خاک:
خاک شنی و خاک لوم و خاک رسی
سرو سیمین دارای کاربرد های فراوانی در فضای سبز است و کاشت آن در پارکها ، جنگلکاریها ، حاشیه بزرگراهها ، خیابانها و چمن کاریها زیاد است
انتشار سرو سیمین توسط بذر و یا قلمه در اواخر پاییز انجام میشود. دانه های طبقه بندی شده در ۷۲ درجه فارنهایت رشد خواهند کرد.

Related Images:

درخت سرو سیمين سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا