درخت سه رنگ

کد: ۵۰۶۰

درخت سه رنگ (CHINESE PHOTINIA) بیشتر در مناطق گرم و معتدل آسیا به ویژه چین دیده میشود.

دانستنی های علمی درباره درخت سه رنگ (CHINESE PHOTINIA):
* درخت سه رنگ ،یک درخت همیشه سبز میباشد .نام علمی سه رنگ از لغت یونانی Photieinos به معنای درخشان اقتباس و بعلت براق بودن برگهای آن به این نام مرسوم شده است. این درخت بومی چین بوده ودارای حدود ۶۰ گونه است، گاهی بواسطه شباهتی که با درخت جل دارد با آن اشتباه می‌شود.شامل درختان و درختچه‌های همیشه سبز میباشد و براحتی رشد می‌کنند. برگها ساده و بطور متناوب و برنگ سبز تیره می باشند. گلها کوچک و سفید رنگ هستند که در بهار ظاهر می‌شوند. اغلب گونه‌های این جنس میوه‌های کوچک قرمز یا سیاه زینتی دارند که در پاییز و زمستان تولید می‌شوند.
* درخت سه رنگ که بیشتر در مناطق گرم و معتدل آسیا به ویژه چین دیده میشود تا ارتفاع ۹ متر رشد میکند و شاخ و برگها تا ۶ متر گسترش می یابند.
* نمونه ای خاص از این درخت به ۱۸ متر ارتفاع نیز می رسد .درختچه این گیاه تمایل به رشد سریع و گسترده شدن دارد و رنگ شاخ و برگ جدید به رنگ ارغوانی است که به سرعت به رنگ سبز تیره تبدیل می شود ، گلهای این گیاه کوچک و سفید میباشد و در اواخر بهار شکوفا می شود قطر گلها ۵ تا ۱۰ میلی متر می باشد و ۵ گلبرگ سفید دارد ، برخی رایحه این گل را ناخوشایند میدانند .
* میوه های درخت سه رنگ کوچک و قرمز تیره میباشد و در اواخر تابستان رسیده می شوند و در تمام زمستان روی درختچه باقی می مانند و در نهایت این میوه توسط پرندگان مصرف می شود .
* باقی ماندن میوه ها بر روی این درختان منظره ای بسیار زیبا ایجاد میکند.
* این گیاه مقاوم به سرمای شدید است ولی باید از بادهای سرد قوی و یخبندان طولانی محافظت شود. رشد متوسط داشته و نیاز به آفتاب یا کمی سایه، خاک گرم ویا خاک رس و لوم و زهکشی شده و آبیاری مرتب و متوسط دارد. گونه‌های همیشه سبز آن در خاکهای گچی رشد خوبی دارند ولی گونه‌های خزان پذیر آن به خاک خنثی یا اسیدی نیاز دارند. همانطور که ذکر شد بهتر است این گیاه در معرض آفتاب باشد زیرا هنگامی که در سایه رشد میکند در برابر بیماریهایی مانند powdery mildew (سفیدک قارچی) بسیار آسیب پذیر میشود.
* روش تکثیر درخت سه رنگ : ـ کاشت بذر در فصل بهار و در شاسی سرد (گونه های خزان دار را می‌توان در پاییز کاشت) ـ تهیه قلمه نیمه خشبی در اوایل تابستان از گونه‌های همیشه سبز و خزان پذیر ـ تهیه قلمه خشبی در پاییز از گونه‌های خزان پذیر ـ پیوند بر روی پایه‌های درخت به در بهار هرس : این گیاه نیاز به هرس خاصی ندارد. فقط شاخه های اضافی در طول دوره رشد حذف می شود تا فرم زیبای آن حفظ شود

Related Images:

درخت سه رنگ سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا