درخت ماگنولیا ویسنری

کد: ۵۰۷۳

ویژگی درخت ماگنولیا ویسنری (WATSON'S MAGNOLIA) وجود گل های بسیار معطر است که عطری مشابه آناناس دارند.

خصوصیات گیاهشناسی درخت ماگنولیا ویسنری :
گیاه ماگنولیا ویسنری گیاه زینتی از خانواده ی ماگنولیاسه می باشد. این گیاه یک هیبرید بین گونه های Magnolia sieboldii و Magnolia obovata می باشد. این هیبرید به صورت درختی کوچک یا درختچه ای بزرگ با گل های معطر سفید رنگ مشاهده می شود.
این درخت یا درختچه به صورت چند ساقه ای با ارتفاع حدود ۶ متر می تواند رشد کند. برگ ها چرمی، واژتخم مرغی، سبز رنگ، به طول ۲۰ سانتیمتر و پهنای ۱۰.۵ سانتیمتر مشاهده می شوند. مشخصه ی جالب توجه و برجسته ی این گیاه، وجود گل های بسیار معطر به رنگ عاج فیلی است که عطری مشابه آناناس دارند. و به نظر می رسد تولید این عطر به دلیل وجود ترکیبات اترل، معطر و تند است. گل ها در ابتدا به صورت فنجانی شکل به قطر حدود ۱۰ تا ۱۲.۵ سانتیمتر هستند که به مرور و کمتر از یک روز به صورت پهن در آمده و به قطر حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر دیده می شوند. این گل ها دارای مرکزی به رنگ قرمز می باشند. گل ها معمولاً از اواخر بهار تا اوایل یا اواسط تابستان شکوفا می شوند.

شرایط محیط رشد درخت ماگنولیا ویسنری :
این گیاهان به خاک های لومی، به خوبی آبیاری شده، اسیدی و مرطوب به همراه مواد آلی مناسب در طول سال نیاز دارند. می توانند خشکی را تا حدی تحمل کنند اما بهترین تولید گل را در آبیاری های منظم به وجود می آورند.
اگر مواد غذایی و آلی خاک مناسب نباشد، ریشه ها به صورت سطحی رشد خواهند کرد.
معمولاً می توانند دمای تا -۲۷ درجه سانتیگراد (در برخی موارد تا -۲۹ درجه سانتیگراد) را تحمل کنند. اگرچه گیاه مقاومی نسبت به سرما است اما در سرمای شدید و طولانی و نواحی بادخیز، برگ ها و گل ها تخریب شده و از بین می روند.
از نظر نیاز نوری نیز به آفتاب کامل به همراه سایه ی پراکنده نیاز دارند.
باید دقت شود که فاصله ی کشت گیاهان کم نباشد زیرا در صورت کشت متراکم، تولید شاخ و برگ افزایش یافته ولی گلدهی به خوبی صورت نمی گیرد و تعداد کمی گل تولید خواهد شد.
ماگنولیاها معمولاً نیازی به هرس ندارند بجز در مواردی که درختچه ها مسن و یا بیمار باشند.
ماگنولیاها معمولاً در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری می رویند.

تکثیر درخت ماگنولیا ویسنری:
کشت بذر درخت ماگنولیا ویسنری یکی از روش های تکثیر آن است. بهتر است بذرها به صورت تازه و بلافاصله پس از برداشت کشت شوند. قبل از کشت باید پوشش روی بذرها را حذف نمود تا جوانه زنی بهتر صورت گیرد. برای این کار معمولاً بذور را به مدت ۲۴ ساعت در آب می خیسانند. در صورت انبار کردن بذرها باید مانع خشک شدن آنها شد. برای جلوگیری از خشک شدن بذرها در انبار، آنها را با شن یا ورمی کولیت مخلوط کرده و در کیسه ای پلاستیکی در یخچال یا دمای حدود ۴ درجه سانتیگراد به مدت ۲ تا ۴ ماه قبل از کاشت می توان نگهداری نمود. گیاهان جوان حاصل از نگهداری بذر را به مدت دو تا سه سال در گلدان نگهداری کرده و سپس در مکان اصلی کشت می کنند.
قلمه های این گیاه ممکن است به سختی ریشه دار شوند. استفاده از قلمه های نیمه خشبی در اواخر تابستان و پاییز می تواند به ریشه دار شدن قلمه ها کمک کند.
علاوه بر کشت بذر و ریشه دار کردن قلمه ها، یکی دیگر از روش های تکثیر درخت ماگنولیا ویسنری خوابانیدن هوایی و یا خوابانیدن ساده می باشد.

Related Images:

درخت ماگنولیا ویسنری سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا