درخت نخل آسیابی

کد: ۵۰۳۷

درخت نخال آسیابی عضو خانواده ی آریکاسه و نوعی نخل است..تنه راست ، قهوه ای رنگ و پوشده از بخش های کرک دار است.

دانستنی های علمی درباره درخت نخل آسیابی:
درخت نخال آسیابی عضو خانواده ی آریکاسه و نوعی نخل است. گونه ای درختی است. تنه راست ، قهوه ای رنگ و پوشده از بخش های کرک دار است. تنه از بقایای برگ هایی که می افتند ایجاد می گردد. رشد بسیار آرامی دارد و برگ های آن حالت آسیاب بادی را دارند به همین خاطر به این نام معروف شده است.
ارتفاع درخت نخل آسیابی به ۶ الی ۱۲ متر می رسد. قطر تنه در این درخت به ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر می رسد. برگ ها سبز کمرنگ هستند و به صورت یک تاج متقارن در راس گیاه با قطری حدودی ۳ تا ۴ متر قرار می گیرند.
برگ ها درخت نخل آسیابی پنجه ای شکل و بزرگ هستند و شبیه به بادبزن به نظر می رسند. گل های نر و ماده بر روی گیاه هان جدا از هم قرار می گیرند، به عبارتی درخت نخل آسیابی دو پایه است. گل آذین درخت نخل آسیابی زرد است و در پایان تابستان میوه های مستطیلی شکل و آبی تیره و آبدار بر روی این گل آذین ایجاد می شوند.
درخت نخل آسیابی را بایستی در خاکی با زهکشی بالا کشت کرد و خاک آن همواره مرطوب باشد. آب کافی باعث رشد سریع در درخت نخل آسیابی می گردد ولی به هر حال این گیاه مقاومت بالایی نسبت به خشکی دارد.
درخت نخل آسیابی حتی سرما را نیز به خوبی تحمل می کند. گیاهان مسن تر نسبت به گیاهان جوان تحمل بالاتری نسبت به سرما دارند. جدا نمودن برگ های فرسوده و پیر می تواند به زیبایی و رشد بهتر این گیاه کمک کند. ریشه ها گوشتی و ضخیم هستند و گل های آن بسیار معطر است.
از درخت نخل آسیابی می توان به عنوان یک درخت زینتی در باغ ها ، پیاده رو ها و به عنوان یک سایه انداز زیبا استفاده نمود. حتی می توان در محل های سرپوشیده نیز این گیاه را کشت داد. می توان در لابی ها ، کنار استخر و جکوزی های سرپوشیده نیز از این گیاه زینتی و بسیار زیبا استفاده نمود.
از آفات درخت نخل آسیابی می توان به شته ی نخل اشاره نمود . از جمله بیماری هایی که درخت نخل آسیابی ممکن است به آن ها مبتلا شود می توان پوسیدگی ریشه و لکه های برگی را نام برد.
برای کاشت و تکثیر درخت نخل آسیابی بایستی از بذر استفاده نمود.
برای تکثیر ابتدا بایستی بذرها در هنگامی که میوه کاملا رسیده است جدا نمود ، سپس به مدت ۲۴ ساعت در آب گرم خیساند و سپس آن ها را به یک گلدان سرد منتقل نمود. و پس از ۴ الی ۶ هفته آن را به گلخانه منتقل نمود.

Related Images:

درخت نخل آسیایی سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا