درخت کاج سرو خمره ای نوکدار

کد: ۵۰۰۵

 کاج سرو خمره ای نوکدار(Platycladus orientalis) بومی شمال غربی چین، کره و مناطق همجوارروسیه است.

دانستنی های علمی درباره درخت کاج سرو خمره ای نوکدار :

کاج سرو خمره ای نوکدار

در چین درخت کاج سرو خمره ای نوکدار به نام درخت زندگی شناخته می شود، شاید این نام براساس طبیعت همیشه سبز وبدون تغییردرخت در آب و هوای سرد و خشک شمال غرب چین باشد
نوع پا بلند درخت کاج سرو خمره ای نوکدار درایران با نام سرو طَبَری شناخته می شود .از سوزنی برگان همیشه سبزاست ،دارای برگهای فلس مانند به صورت جفت های متقابل و کمی پهن می باشد که به حالت ورقه مانند به رنگ سبز روشن هستند.

سرو خمره ای توپی
نوعی دیگر از کاج سرو خمره ای نوکدار وجود دارد که حالت گرد و توپی دارد که به کاج سرو خمره ای توپی (کامیس خمره ای توپی) مشهور است.

درخت کاج سرو خمره ای نوکدار | سیب آس
درخت کاج سرو خمره ای نوکدار | سیب آس

درخت کاج سرو خمره ای نوکدار
سرو طَبَری و رقم پا کوتاه آن که به سرو خمره ای معروف است، گیاهی است که هم درمحل اصلی وهم در آب و هوای معتدل مناطق دیگر به عنوان درخت تزئینی به خاطر شادابی وعمردراز آن کاشته می شود. از چوب درخت کاج سرو خمره ای نوکداردرمعابد بودایی برای ساخت و کارهای ساختمانی و نیز به عنوان عود برای سوزاندن مورد استفاده است
و گفته شده که بازمانده‌های سروهای خمره‌ای که در پیرامون نیایشگاه‌های بودایی کاشته می‌شده در شمال چین دیده شده,چوب آن امروزه هم در نیایشگاه‌های بودایی هم برای ساختمان‌سازی و هم به عنوان عود بکار می‌رود.
برگ‌های سرو خمره‌ای فلس‌مانند به صورت توده‌های مسطح عمودی است که درانتهای شاخه‌ها واقع شده‌اند. سرو خمره‌ای درخت یا درختچه‌ ای است کوتاه وبوته‌ای با تاج متراکم، باریک وهرمی‌شکل، دارای شاخه‌های گسترده و بالارونده, پوست تنه آن نازک و به رنگ آجری است.

Related Images:

درخت کاج سرو خمره ای نوکدار | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا