درخت کاج نوئل آبی

کد: ۵۰۰۸

یکی از زیباترین گونه های سوزنی برگ است که به خاطر فرم ورنگ زیبا ی سوزنهای آن، بیشتر از دیگر گونه ها در فضای سبزوکاشته میشود.

دانستنی های علمی درباره درخت کاج نوئل آبی:
کاج نوئل ( کریسمس ) یکی ازدرخت های مناطق سرد سیرو قطبی می باشد و درنیم کره های شمالی قطب بسیار مشاهده می شود .کاج نوئل برای جشن کریسمس ازاین ناحیه به مناطق مختلف صادرمی شود.
کاج نوئل یکی از درختانی است که چوب بسیارمرغوبی دارد به همین دلایل این درخت بسیارزیاد مورد توجه تاجران جهان قرار گرفته است ودربازار گل وگیاه جهانی بسیارخرید وفروش آن صورت می گیرد .
از گیاه کاج نوئل به دلیل این که نگهداری بسیارآسانی دارد علاوه بر مصارفی که دربالا به آن اشاره کردیم برای زیبایی باغ و باغچه نیز بسیاراستفاده می شود .
گیاه کاج نوئل همانند مابقی گیاهان به آب ، نور، خاک مناسب و دمای ایده آل ، هرس کردن و تغذیه مناسب احتیاج دارد وهمچنین روش تکثیرآن بسیارمهم می باشد که دراینجا توضیح مختصری دررابطه با هریک ازاین موارد داده ایم .
آبیاری درخت کاج نوئل:
وقتی کاج را می کارید تا دو سالگی گیاه آن را به خوبی آبیاری کنید اما وقتی درختتان بالغ شد هفته ای یک بار به صورت کاملا عمقی آن را آبیاری کنید
نوردرخت کاج نوئل:
کاج نوئل هم در سایه هم در آفتاب رشد می کند اما اگر واقعیت را بخواهید این گیاه در روز حداق به شش ساعت آفتاب نیاز دارد .
خاک درخت کاج نوئل:
این کاج درهرنوع خاکی قابل رشد است زیرا بسیارمقاوم دربرابرسختی می باشد اما توجه داشته باشید که ریشه های کاج سطحی است ودرطوفان ها احتمال افتادن آن زیاد است .
دمادرخت کاج نوئل:
کاج نوئل مانند مابقی کاج ها دربرابرسرما بسیار مقاومت می کند به همین دلیل برای رشد بیشتر به مناطق سردسیر علاقه دارد.
هرس درخت کاج نوئل:
اگر می خواهید درخت کاج نوئل شما پرشاخه وزیبا شود آن را هرس کنید وشاخ وبرگ های آسیب دیده را سریعا جدا کنید.

bluespruce

Related Images:

درخت کاج نوئل آبی سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا