میوه توت ‌خرس

کد: ۵۰۸۲

توت ‌خرس (Bearberries) نام گیاه حاصل از میوه های خوراکی است که غذای مورد علاقه خرس‌های بومی اقلیم سرد است

دانستنی های علمی درباره میوه توت ‌خرس (Bearberries):
* میوه توت ‌خرس (Bearberries) خوراکی هست و گاهی اوقات به عنوان غذا برای انسان جمع می شود. برگ گیاه درطب گیاهی استفاده می شود.
* توت های خرس سه گونه ازدرختچه های کوتوله ای درجنس Arctostaphylos هستند. و با آب و هوای قطب شمال سازگارند ودرشمال آمریکای شمالی، آسیا واروپا فراوانند.
* این گیاه که به نام بج هم شناخته می شود، بخاطر خواص ضد عفونی کننده بسیار قوی در امریکای شمالی بسیارپرطرفداراست. بیربری برای ضدعفونی کردن ودرمان عفونت‌ها و التهابات کلیه و مثانه وکنترل قند خون مفید است و می توان ازدم کرده ان به صورت موضعی برای التیام زخم ها استفاده کرد.
* به عنوان یک ماده مهربان با پوست، عصاره بیربری به انواع محصولات مراقبت ازپوست افزوده می‌شود. این عصاره که فرموله شده ازبرگ گیاه بیربری است، دردرمان پوست تغییر رنگ داده شده یا لک شده بسیارمفید می‌باشد.
* گونه‌های مختلفی درخت میوه توت ‌خرس بیربری وجود دارد، اما آن گونه‌ای که بخاطر مزایایش برای پوست مورد استفاده قرارمی‌گیرد را تحت عنوان Arctostaphylos uva-ursi می‌شناسند.
* عصاره میوه توت ‌خرس به دلیل اثرسفید کنندگی پوست شهرت دارد، به گونه‌ای که می‌تواند به خلاصی ازهیپرپیگمانتاسیون یا تجمع یکنواخت رنگدانه در پوست hyperpigmentation، کمک نماید
* بیربری نیز ازآنتی اکسیدان بالایی برخورداربوده، از این رواستفاده ازعصاره آن می‌تواند به مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد کمک کند. این به نوبه خود به جلوگیری وحتی درمان شکل‌گیری چین وچروک کمک می‌کند.
* مشخص شده است که فعالیت آنتی اکسیدانی عصاره بیربری ازدیگر گیاهان دارویی مانند شیرین بیان وحشی وسنگا senega بیشتر گزارش شده است, بنابراین،عصاره بیربری با مزایای ضد پیری خود می‌تواند درکاهش آثارپیری کمک کند.
* در کل، عصاره بیربری یک عامل مؤثر سفید کننده‌ی پوست است. بنابراین، چنانچه احساس می‌کنید پوستتان ازآسیب ناشی از نورخورشید، لکهای ناشی ازسن یا عوارضی مانند ملاسما تاحدی تیره شده است، زمان آن فرا رسیده است که ازمحصولات موضعی بیربری جهت روشن ساختن پوستتان بهره برده و ازداشتن یک چهره‌ی جذاب لذت ببرید.
* محصولات عصاره‌ی موضعی بیربری تنها باید در نواحی از پوست که دارای مشکل است، بکار برده شوند. به این دلیل که این عصاره مانند یک عامل سفید کننده عمل کرده و می‌تواند موجب کاهش رنگدانه hypopigmentation در نواحی سالم پوست شود ومنجر به رنگ پوست ناجور وناهمسان گردد.
* بهتراست به جای استفاده مستقیم ازعصاره میوه توت ‌خرس، ازمحصولاتی استفاده کنید که حاوی این ماده هستند. چون فرآیند عصاره گیری این گیاه وغلظت عصاره بسیارحائزاهمیت است و امکان دارد عصاره ای که تهیه میکنید از استانداردهای لازم برخوردارنباشد.
* اطلاعات ارائه شده صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظورجایگزین توصیه‌ های یک متخصص پوست درنظرگرفته شود.

Bearberries

Related Images:

میوه توت ‌خرس سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا