میوه توت طلایی

کد: ۵۰۷۸

شکل داخل میوه توت طلایی(physalis peruviana) نسبت به سایرانواع توت ها نزدیک به گوجه فرنگی وبادمجان است.

دانستنی های علمی درباره میوه توت طلایی (golden berry or peruvian ground cherry):
* میوه توت طلایی (physalis peruviana)، یک گونه گیاهی ازجنس Physalis منشاء توت طلایی شیلی وپروبوده است , در انگلستان ازاواخرقرن هیجده ودرآفریقای جنوبی ازابتدای قرن نوزدهم کشت داده شده است وبه طور گسترده ای در قرن بیستم درسراسرجهان درمناطق معتدل وگرمسیررشد می کنند.
* توت طلایی بسته به جایی که درجهان هستید ممکن است با نام های مختلف بین دوازده یا بیشتراسم بدانید به عنوان مثال، در شمال شرقی استان هیلونگ جیانگ چین، آن را غیررسمی به عنوان دنگ طولانی گو نامیده می شود. در فرانسه، آن را به نام amour en cage (عشق در قفس)، و همچنین نام های دیگر ممکن است مانند کوکتل پرو، alkékenge، chinise lanterne (“فانوس چینی”) (Physalis alkekengi)، cerise de terre (” گیلاس زمین “)انگورکپور, فیشال, انگور قرمز Ribes، انگور خرگوش هند و یا انگورچینی. نامیده می شود.
* توت طلایی شیرین و ترش است که باعث می شود آن را یک عنصر محبوب درکیک های مختلف، شیرینی و محصولات پخته شده، وهمچنین سالاد وسالاد میوه بکاربرد.
* توت طلایی سالانه درمکان های معتدل، اما چند ساله در مناطق استوایی باقی می ماند. یک ساله آن بوته ای با شاخه هاای که به ارتفاع یک تا یک ونیم مترمی رسد، گسترش می یابد با شاخه ها وبرگ های سرسبز قلب شکل, گل ها پانزده تابیست میلی مترهرمی زاویه دار و نازک است، ,داخل آن زرد با لکه های بنفش قهوه ای , پس از افتادن گل میوه گسترش می یابد ودرنهایت یک پوسته بژتوت طلایی را به طورکامل محصورمی کند.
* این میوه شبیه یک گوجه فرنگی زرد کوچک یک ونیم سانتیمترقطردارد واز رنگ زرد روشن به نارنجی رنگ تبدیل شده است.
* یکی از ویژگی های توت طلایی این است که کاسه ای هرتوت را محاصره می کند. تا زمانیکه میوه به طور کامل رشد کند پس ازسقوط گلبرگ یک پوشش محافظ دراطراف میوه های درحال رشد تشکیل می شود, تا زمانی که میوه به رشد ادامه می دهد در داخل چنگال محافظ دست نخورده باقی بماند، پوشش محافظ غیر قابل خوردن است ,طول عمرآن دردمای گل خانه حدود سی تا جهل وپنچ روزاست.
* توت های طلایی مزایای زیادی برای سلامتی دارند(خواص میوه توت طلایی):
محتوای آنتی اکسیدان ,خواص ضد التهابی ,کاهش وزن ,پیشگیری از سرطان, کنترل دیابت ,بهبود کبد وسلامت کلیه زیرا آنها با تحریک ادراروازبین بردن سموم ازچربی های بیش از حد، نمک ها به سیستم لنفاوی کمک می کنند.

* شکل داخل میوه توت طلایی(physalis peruviana) نسبت به سایرانواع توت ها نزدیک به گوجه فرنگی وبادمجان است وتقریبا به شکل سنگ مرمر است

 سیب آسgolden-berry

Related Images:

میوه توت طلایی سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا