پرورش گل اطلسی در باغچه خانه

کد: ۱۶۹

گل اطلسی از گلهای زیبایی برخودار می باشد به طوری که باعث می گردد تا باغچه شما غنی و جذاب به نظر برسد. این گلها از رنگ های زیادی مانند صورتی، قرمز، سفید،بنفش، زردو غیره برخودار می باشند که دارای یک تک گلبرگ ظریف می باشد. این گلها یک انتخاب ایده ال برای باغچه خانگی شما محسوب می گردد زیرا بیش از حد رشد و بسط پیدا نمی کنند. شما می توانید به آسانی آنان را در جعبه هایی بویژه سبدهای آویز رشد دهید. از دستورالعمل های زیر برای رشد گل اطلسی در باغچه خانگی خود استفاده کنید.

گونه های رایج گیاه گل اطلسی:
انواع بسیاری از گونه های گل اطلسی در بازار وجود دارد که برای رشد در باغچه های خانگی شما ایده ال می باشند. این گونه ها به چهار دسته اصلی تقسیم می گردنند،
• گل اطلسی درشت گل
• گل اطلسی چند گیاه
• گل اطلسی چند گیاه
• گل اطلسی بسط یافته

شما می توانید یکی را که مناسب محیط زندگی و البته مورد درخواست شما می باشد را انتخاب کنید.

کجا می توان گیاه گل اطلسی را نگه داری کرد؟
شما باید شرایط رشد عالی را برای گیاهان خانگی خود جهت رشد مطلوب مهیا کنید. شما بایستی از چند نکته مهم تبعیت کنید. انتخاب محل جهت نگهداری گیاه گل اطلسی از همه مهمتر می باشد. از آنجائی که گل اطلسی به استحمام در نور روشن آفتاب نیاز دارد، از قراردادن گیاه در مکان های سایه دار خودداری کنید.
این گیاه را در فضاهای باز مانند تراس، ایوان یا بالکن نگهداری کنید. چنانچه نیاز به رشد آنان در آشپزخانه می باشند ، از یک پنجره آفتاب گیر بعنوان محل ظرف گیاه استفاده کنید. نیازی نیست تا از یک ظرف بزرگ برای این گیاه استفاده کنید زیرا گل اطلسی از اندازه کوچکی برخودار می باشد و به فضای زیادی برای رشد نیاز ندارد.

ارائه تغذیه مناسب:
هر گیاهی زمانی از رشد کافی برخودار می باشد که نیازهای تغذیه به آن توسط مالک آن با میل و رغبت کافی انجام می گیرد. اگر می خواهید که گل اطلسی در باغچه خانگی شما به خوبی شکوفا گردد، نسبت به ارائه پرورش مناسب در قالب کود، نور خورشید، هوا و آب اطمینان حاصل کنید.
خاکی که استفاده می کنید باید سرشار از مواد آلی باشد. این نه تنها باعث ارائه تغذیه بلکه باعث بهبود هوادهی و ظرفیت موجودی آب خاک می گردد. خاک باید سرشار از کود گیاهی و کمپوست قبل از کاشت بذر یا کاشت قلمه زنی باشد. پاشیدن دو- سه اینچ لایه کود گیاهی برروی خاک یک شیوه عالی برای تغذیه خاک می باشد.
گیاه باید در طول دوره رشد به خوبی سیراب گردد به طوری که می تواند به سادگی از خاک تغذیه کند. هر یک ماه یکبار یا هر دو ماه یکبار بسته به نوع گیاه اطلسی که در حال پرورش دادن می باشید از کوهای مایع استفاده کنید.

محفاظت از گیاه گل اطلسی:
آفات و حشرات مانند شته ها بزرگترین دشمنان محسوب می گردنند که بایستی در مقابل آنان مورد حفاظت قرار گیرند به طوری که عصاره های حیاتی آنان را مکیده و آنان زردفام و در هم شکسته می کنند. شما می توانید نوک های آسیب دیده گیاه را تکانده و از اسپری صابون حشره کش برای رفع این مشکل استفاده کنید. برخی آفات مشکل ساز شامل کرم های بید گوجه فرنگی ، خرس پشمالوی زرد و برخی انواع دیگر کرم حشره می باشند که به گیاه آسیب می رسانند. دفع این آفات از گیاه ساده ترین و امن ترین راه برای خلاص شدن از آنان محسوب می گردد.

Related Images:

پرورش گل اطلسی در باغچه خانه سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا