گل لاله عباسی

کد: ۷۰۰

گل لاله عباسی گیاه مناسبی برای حاشیه ها، کنار پیاده روها و اطراف باغچه هایی است که می خواهیم حالت پرچین داشته باشند.

دانستنی های علمی گل لاله عباسی:

هنوز در گوشه و کنار باغچه های خانه های قدیمی می توانیم نشان از چند گیاه لاله عباسی ببینیم که از سال های دور باقی مانده اند.در صورتی که عمر گیاه به پایان رسد دوباره بوته های جوان حاصل از بذرهایی که به زمین ریخته شده رشد می کنند و باغچه را سرسبز نگه می دارند.

لاله عباسی گیاه مناسبی برای حاشیه ها، کنار پیاده روها و اطراف باغچه هایی است که می خواهیم حالت پرچین داشته باشند. از آنجایی که در شرایط مناسب تا یک متر رشد می کند پوشش خوبی برای دیوارها و مناظری است که نمی خواهیم خیلی جلوی دید باشند.

خصوصیات گیاهشناسی گل لاله عباسی:

گل های لاله عباسی زینتی و رنگ به رنگند. رنگ گل ها بنفش، زرد، عنابی، نارنجی، سفید یا قرمز است. در بعضی ارقام، رنگ یک گل ترکیبی از چند رنگ مختلف است که به آن زیبایی خاصی می بخشد. گل ها در اواسط تابستان شکفته می شوند اما باز شدن گل ها تا پاییز ادامه دارد.جالب اینکه هنگام روز گل های لاله عباسی کاملاً بسته هستند و فقط در روزهای ابری یا هنگام شب باز می شود.

 

انواع گل های زینتی

هر بوته تعداد زیادی گل می دهد. همزمان با فرا رسیدن سرما، برگ ها و ساقه هایش به زردی می گرایند اما گل ها همچنان در انتهای بوته ها در جای خود قرار دارند، تا اینکه به تدریج پژمرده می شود. کاشت لاله عباسی به کسانی توصیه می شود که تبحر زیادی در گلکاری ندارند چرا که بذر این گیاه زود سبز می شود و ساقه های آن به سرعت رشد می کنند. لاله عباسی ها به صورت انبوه منظره بسیار دیدنی و جالبی دارند.

تکثیر گل لاله عباسی:

بذرگیری در مورد گل لاله عباسی آسان است و در پاییز انجام می شود. بذرها درشت و سیاه رنگند و تا مدت زیادی روی بوته باقی می مانند اما وقتی کاملاً رسیده شوند به زمین می ریزند. بذرهای جمع آوری شده را باید در قوطی های مقوایی یا پاکت های کاغذی ریخته و در محل خنک که تهویه مناسب داشته باشد نگهداری کرد. در صورتی که بذرها برای مدت یک ماه در یخچال نگهداری شوند بهتر جوانه می زنند. بذرهای لاله عباسی را در اواخر زمستان به خاک بنشانید.

روش کاشت بذر گل لاله عباسی

اول مقدار زیادی کود حیوانی پوسیده به زمین اضافه کرده، بیل می زنند و زمین را صاف و خاک را نرم می کنند. سپس با میله ای که قطر آن به اندازه قطر یک مداد باشد، زمین را سوراخ کرده و بذر را در داخل آن قرار می دهند. روی بذرها باید با مخلوطی از خاک نرم و خاک برگ پوشانده شود. بعد از بذرکاری به زمین آب داده و آبیاری همه روزه ادامه پیدا می کند. محلی که در آن لاله عباسی کاشته می شود باید کاملاً آفتابگیر باشد.

شرایط محیط رشد و نگهداری گل لاله عباسی:

تا سبز شدن بذرها سطح خاک را نمناک نگه دارید. وقتی لاله عباسی ها به ارتفاع چهار تا پنج سانتی متر رسیدند به تدریج آبیاری را کم کنید. در تابستان به نسبت گرم شدن هوا به آبِ بیشتری احتیاج پیدا می کند اما به طور کلی گیاه کم توقعی است. اواسط تابستان روزانه یک بار به صورت اسپری به آن آب بدهید. همان طور که گفته شد گیاه صبور و مقاومی است و به مراقبت خاصی احتیاج ندارد. برای حاصلخیز کردن زمین می توانید همه ساله قدری کود پوسیده حیوانی به خاک اضافه کنید.

آفات و بیماریهای گل لاله عباسی:

شته ها، حشرات برگخوار و حلزون ها بیشترین آفاتی هستند که گل ها را تهدید می کنند. آفات برگخوار و شته ها را با سمومی مثل «مالاتیون» MALATION و یا «دیازینون» DIAZINON نابود کنید. (در مورد غلظت و طرز آماده سازی سم، بروشور آن را به دقت مطالعه کنید). برای از بین بردن حلزون ها، سموم پودرمانندی وجود دارد که باید در سطح خاک پاشیده شود.

Related Images:

گل لاله عباسی | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا