گل مارانتا آروندیناسه

کد: ۸۲۹

دانستنی های علمی گل مارانتا:

گل مارانتا آروندیناسه Arrowroot، یا گیاه مطیع، از گیاهان چندساله پر شاخ و برگ است و زیستگاه آن جنگلهای فلوریدا است، اما عمدتا در غرب هند (جامائیکا و سنت وینسنت)، استرالیا، آسیای جنوب شرقی و جنوب و شرق افریقا می روید.

خصوصیات گیاهشناسی مارانتا:

گل مارانتا آروندیناسه از گیاهان گرمسیری با ساقه زیرین خزنده، بومی مناطق گرمسیری است. دارای ریشه گوشتی استوانه با گره های متعدد در مقیاس های بزرگ میباشد.
ارتفاع ساقه تا ۶ فوت می رسد و دارای گل خامه ای سفید در انتهای ساقه است.
دارای برگ های تخم مرغی متعدد به اندازه ۲ تا ۱۰ اینچ، با غلاف بلند می باشد

شرایط محیط رشد و نگهداری مارانتا:

مارانتا آروندیناسه به محیطی با درجه حرارت متوسط ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتیگراد نیاز دارد. گل مارانتا نیاز به نور متوسط و خاک نسبتاً مرطوب دارد.
بارش مناسب باید بین ۱،۵۰۰ تا ۱،۸۰۰ میلی متر باشد.
خاک لوم، مخلوطی از شن رس و مواد آلی با زهکشی خوب، خاک مناسب این گیاه است.

خواص درمانی و کاربردهای صنعتی مارانتا:

در بریتانیا از مارانتا آروندیناسه در غذاهای مختلف استفاده می شود و بسیار محبوب است و در فرم طبیعی خود آن را به عنوان قوام دهنده و پخت و پز و سس ها استفاده میکنند.

ریشه Arrowroot حاوی حدود ۲۳ ٪ نشاسته است که برای استخراج آن باید ابتدا آن را کاملاً شسته و سپس آن را پاک کرد و فلس ها را جدا کرد (به دلیل طعم نامطبوع). مجدداً آن را شسته و آب کش کنید. مایع شیری رنگ بدست آمده را از یک پارچه زبر و ضخیم عبور دهید. نشاسته باقی مانده را در آفتاب خشک کنید تا تبدیل به پودری کاملاً سفید شود. این نشاسته کاملاً بی بو در حالت خشک است ولی در حالت مخلوط با آب جوش بوی عجیبی میدهد، در شیرینی و غذاهای کودک، مخلوط دسر و غذاهای صبحانه کاربرد دارد.

گل مارانتا آروندیناسه برای تولید مواد غذایی رژیمی همچون بیسکویت، ژله، کیک، سس، تولید رشته فرنگی و غیره استفاده میشود. همچنین برای دیگر مواد غذایی در کره و ویتنام استفاده میشود. در تولید کاغذ با کیفیت بالا کامپیوتر و همچنین برای بسیاری از مواد غذایی، نوشابه، خوراک حیوانات و محصولات دارویی از این گیاه دارویی استفاده می شود.از مارانتا آروندیناسه به عنوان پودر بچه بی بو استفاده می شود.

Related Images:

گل مارانتا آروندیناسه | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا