گیاه آنتوریوم آندرانوم

کد: ۹۰۶

گل گباه آنتوریوم آندرانوم بخصوص برای پرورش در گلخانه مناسب است زیرا در این مکان است که مقدار رطوبت،حرارت وآبیاری قابل کنترل می باشد

دانستنی های علمی درباره گیاه آنتوریوم آندرانوم

* گیاه آنتوریوم آندرانوم ، گیاه دائمی گلخانه ای از جنس Anthurium و خانواده گلشیپوریان بومی کلمبیا و اکوادور دارای ریشه های ضخیم و گوشتی و برگهایی که در انواع آن به اشکال مختلف و بسیار متنوع میباشد. گلهای آن خوشه ای و پیچیده شده در یک براکته ی بزرگ قلبی شکل رنگی می باشد.

* گل آنتوریوم آندرانوم (TAIL FLOWER) بخصوص برای پرورش در گلخانه مناسب است زیرا در این مکان است که مقدار رطوبت ، درجه حرارت و آبیاری به راحتی قابل کنترل می باشد

* این گیاه به دلیل گلهای بادوام و زیبایش علاقه مندان زیادی دارد. آنتوریم در شرایط ایده آل نزدیک به دو ماه گل را بر روی خود نگه میدارد. بسیاری از گونه های آنتوریم در فصل پاییز و زمستان نیز گل می دهند.

* جنس گیاه آنتوریوم دارای ۶۰۰ گونه است که سه گونه از آن دارای ارزش اقتصادی هستند. این گونه مهم برای تولید گل بریدنی پرورش داده می­شود. این گیاه بسیار زیبا و دارای گل (اسپات) رنگارنگ است. اهمیت اقتصادی این گیاه در بازارهای گل دنیا به حدی است که لزوم استفاده از روش­های نوین برای تولید تجاری و انبوه آن کاملا ضروری به­نظر می­رسد.

* گیاه آنتریوم آندرانوم یک گیاه چند ساله، و گیاه همیشه سبز است که می تواند ۱ متر در ارتفاع و عرض برسد ، اگر چه بیشتر ارقام کشت شده و رقم بین ۳۰ – ۶۰cm رشد است. این گیاه دارای برگ های سبز تیره است که مستطیلی و به شکل قلب ، متغییر است و در اندازه کوچک و متوسط و بزرگ تا ۳۰cm یا بیشتر در طول رشد میکند. هر برگ دارای دمبرگی به اندازه ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر می باشد.

* این گیاه در فام های مختلف قرمز ، صورتی ، بنفش ، نارنجی ، زرد ، سفید ، سبز و حتی دو رنگ آمده است.

شرایط نگهداری گیاه آنتوریوم

* خاک ترجیحاً لوم شنی است که با هوموس یا آلی غنی شده باشد. این می تواند به حفظ رطوبت و نیز هوادهی کمک کند. اگر برای شما مقدور باشد بهترین ترکیب خاک میتواند به این صورت باشد : ۱ ـ خزه در حال پوسیدن یا تورب ( پیت ) دو قسمت ۲ ـ ورمیکولیت (از سنگهای معدنی است که بعدأ تبدیل به رس میشود.) یک قسمت ۳ ـ پرلیت ( این هم از سنگهای معدنی است که به رس تبدیل میشود منتها ذرات آن درشت تر است) یک قسمت.

* مکان روشن و با نور غیر مستقیم و فیلتر شده نور خورشید برای گل دهی نیاز دارد. دور از نور مستقیم خورشید قرار گیرد که باعث سوختن برگ ها میشود

* آبیاری در حد متوسط و به طور منظم. خاک باید مرطوب بماند ، اما نباید از اب اشباع شود.

همه چیز درباره تکثیر گیاه تصفیه کننده هوای آنتوریم

* تکثیر گباه آنتوریم از طریق کاشت بذر است ولی تکثیر معمولی آن از طریق تقسیم بوته است. در اطراف یک بوته ی گیاه آنتوریم دهها پاجوش رشد می کند که از جدا کردن آن از بوته ی اصلی میتوان آن را تکثیر کرد.

* آنتریوم آندرانوم حاوی کریستالهای سمی کلسیم اگزالات (raphides) است و در صورت مصرف باعث تحریک دردناک دهان و گلو و منجر به تاول زدن و ایجاد مشکل در بلع غذا و کلفت شدن صدا میشود.

Related Images:

گیاه آنتوريوم آندرانوم | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا