گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس

کد: ۷۶۵

گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس یک گونه از ثعلبیان بومی بریتانیا و فرانسه ، نپال هیمالیا است که گل آذین مارپیچی کوچکی دارد.

دانستینی های علمی درباه گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس:

گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس بخش خوراکی ندارد اما از ریشه ی آن نوعی دارو برای تقویت قوای جنسی تهیه می شود.
گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس یک گونه از ثعلبیان بومی بریتانیا و فرانسه ، نپال هیمالیا است که گل آذین مارپیچی کوچکی دارد و گل های آن ارغوانی روشن هستند.

گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس به شکل روزت ایجاد می شود و برگ های بیضی شکل آن بر روی زمین ایجاد می شوند و گسترش می یابند، و سپس گل آذین به شکل ساقه ای بالارونده ایجاد می شوند و بر روی آن گل های ریزی به رنگ سفید تا ارغوانی روشن به شکل مارپیچی با تعداد بین ۶ تا ۳۰ ایجاد می شوند.

ارتفاع گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس به ۲۰ سانتی متر می رسد.
گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس در خاک های سرشار از سنگ و آهک به خوبی رشد می کند. اندازه ی گل های آن حدود ۷ میلی متر است. گل ها در اواخر تابستان و اوایل پاییز ایجاد می شوند. برگ ها و گل آذین گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس کرک دار هستند.

گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس بخش خوراکی ندارد اما از ریشه ی گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس نوعی دارو برای تقویت قوای جنسی تهیه می شود اما به علت سمی بودن باید با احتیاط مصرف شود. همچنین از این گیاه دارویی برای درمان حساسیت پوستی ، درد کلیه و عوارض چشمی هم استفاده می شود.

بذرهای گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس به سرعت تشکیل می شوند و در اطراف گیاه پخش می شوند ، رابطه ی همزیستی قارچ با بذرهای این گیاه موجب می شود تا بتواند علی رغم حساسیت بسیار بالا در محیط زنده بماند. برای تکثیر گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس می توان از بذرهای آن استفاده نمود.

Related Images:

گیاه اسپیرانتز اسپیرالیس | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا