گیاه توت فرنگی

کد: ۷۸۱

گیاه توت فرنگی همراه با تمشک از اعضای خانواده رزاسه است و هم بومی آسیا و هم آمریکا می باشد.

 دانستنی های علمی درباره گیاه توت فرنگی:

گیاه توت فرنگی همراه با تمشک از اعضای خانواده رزاسه است و هم بومی آسیا و هم آمریکا می باشد. در قرن چهاردهم در فرانسه توت فرنگی‌های وحشی از جنگل به زمین زراعتی منتقل شد و از آن به عنوان یک گیاه اهلی استفاده گردید.

گیاه توت فرنگی همیشه سبز تا نیمه همیشه سبزی است با برگ های متناوب با گل های روزت شکل با ساقه خزنده دارای سه برگ. برگ ها به شکل تخم مرغی بوده و بسیاری از ارقام به رنگ سبز تیره هستند یا سبز مایل به زرد با کرک های سفید و دمبرگ با ۴۰ تا ۸۰ به رنگ سبز تیره با کرک های فراوان.

گل ها گیاه توت فرنگی اگرچه از نظر اندازه متفاوت هستند دارای ۵ گلبرگ در زیر شاخه برگ و گاهی اوقات ۵ تا ۱۵ گل در یک خوشه ،رنگ گلبرگ عمدتا سفید و به ندرت صورتی و بسیار زیبا است ولی چون در زیر شاخ و برگ پنهان است اغلب به صورت حلق آویز در سبد یا گلدان زیبایی آن دیده می شود.

میوه توت فرنگی تجاری است که متشکل از مجموع های قهوه ای مایل به قرمز که تا حدودی در سطح نهنج متورم قرمز تعبیه شده است. میوه ها گیاه توت فرنگی در ابتدا سفت و سفید و سبز و در نهایت قرمز و نرم و معطر . ساقه گیاه به رنگ سبز که روی زمین قرار دارند و نازک ولی محکم هستند
میوه توت فرنگی به صورت تازه یا خشک شده استفاده خوراکی دارد . در فراورده های لبنی مثل شیر ، ماست و بستنی به کار می رود. عصاره توت فرنگی می تواند به عنوان یک اسید طبیعی استفاده شود .
توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان است و در ارتباط با بیماری الزایمر و نارسایی کلیه و دیابت اثر دارد.
از جمله آسیب های وارده به توت فرنگی در خاک های شنی وجود نماتودها است. همچنین ایجاد لکه های برگی و وجود ویروس مس تواند مشکل ساز باشد. آسیب نمکی در مناطقی که با آب شور آبیاری می شوند می تواند خطر ساز باشد.

روش ازدیاد گیاه توت فرنگی:

کاشت دانه در اوایل بهار در گلخانه که تا ۴ هفته یا بیشتر جوانه می زند. نهال ها بسیار کوچک هستند و در ابتدا رشدی آهسته دارند و بعد به سرعت رشد می کنند. بعد از بزرگ شدن گیاه به گلدان منتقل می شود .

Related Images:

گیاه توت فرنگی | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا