گیاه تولمیا منزیسی

کد: ۷۲۰

گیاه تولمیا (YOUTH ON AGE) یک گیاه همیشه سبز از خانواده saxifragaceae است.که بومی منطقه آمریکای شمال غربی می‏باشد.

دانستنی های علمی درباره گیاه تولمیا (YOUTH ON AGE):

* گیاه تولمیا (YOUTH ON AGE) یک گیاه همیشه سبز از خانواده saxifragaceae است که بومی منطقه آمریکای شمال غربی می‏باشد. ارتفاع و پهنای این گیاه در حدود ۷۰ سانتیمتر است و دارای ریزوم‌‌های رونده و حاوی تار می‌باشد که برگ‌های زیبای این گیاه تقریبا شبیه برگ‌های افرا هستند.

* معمولا در اواخر مهرماه، روی شاخه ‏های باریک گیاه که در حدود ۴۵ تا ۶۰ سانتیمتر طول دارد گل‏های لوله‏ای سبز- سفید با رگه‏ های قرمزبه طول ۵/۱ سانتیمتر ظاهر می‌شوند. البته باید اشاره داشت که گل‌ها ارزش زینتی چندانی برای تولمیا ندارند و این برگ‌های گیاه هستند که نقش مهمی در زیباسازی گیاه ایفا می‌کنند.

* تولمیا به نور متوسط و گرمای معمولی نیاز دارد. خاک مصرفی گیاه بهتر است که همیشه خیس یا مرطوب و کمی اسیدی باشد و بهترین ترکیب آن مخلوطی از خاک باغچه به همراه خاکبرگ و زهکشی مناسب است.

* تولیما به طور جالبی روی برگ‌هایش و در انتهای ریزوم‏های خود، شروع به تولید نهال جدیدی می‌نماید و به همین دلیل، این گیاه گزینه مناسبی برای استفاده در سبدهای آویز آپارتمان‏هاست.
* لکه‏ های سوخته روی برگ‌های این گیاه در اثر نور مستقیم آفتاب ایجاد می‌شود. هوای سرد، در زمستان و آبیاری بیش از اندازه، برگ‌ها و ساقه ‏ها را می‌پوساند.

* در صورتی که رشد گیاه متوقف شد و در هنگامی که برگ‌های جوان هم ریز هستند، گلدان را تعویض کنید یا از کودهای مایع هر دو هفته یک‏بار استفاد نمایید. هوای گرم نیز می‌تواند برگ‌های تولمیا را قهوه‏ ای رنگ و لوله‏ای شکل کند که برای جلوگیری از این عارضه بهتر است گلدان را به محل‌ خنک‏ تر منتقل نمود.

* فصل بهار بهترین زمان برای ازدیاد این گیاه می‏باشد، به طوری که از اواسط بهار تا اواخر تابستان، به دو روش می‌توان این گیاه را تکثیر کرد. آسان‌ترین روش این است که یکی از برگ‌ها را همراه با گیاهچه‏ ای که روی آن شکل گرفته، بدون اینکه از پایه مادری جدا کنید روی سطح خاک محکم نمایید. در روش دیگر، برگ‌های دارای گیاهچه را به همراه ۵/۲ تا ۳ سانتیمتر از ساقه جدا کرده و دمبرگ یا همان انتهای ساقه را در گلدان محتوی کمپوست مخصوص بذر و قلمه فرو ببرید. می توان از کاشت بذر نیز برای تکثیر این گیاه استفاده نمود.

Related Images:

گیاه تولمیا منزیسی | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا