گیاه سیلن ولگاریس

کد: ۷۹۰

سیلن ولگاریس (BLADDER CAMPION)  گیاهی سبز و چندساله است یکی از گونه های جنس سیلن و بومی اروپا است.

خصوصیات گیاهشناسی گیاه سیلن ولگاریس:

سیلن ولگاریس یکی از گونه های جنس سیلن و بومی اروپا است اما در آمریکای شمالی نیز گسترش دارد.
گیاه سیلن ولگاریس گیاهی علفی و چندساله است که حدود ۶۰ سانتیمتر طول دارد. گل ها از ماه جون تا آگست تشکیل شده و بذرها از جولای تا سپتامبر می رسند. گل های این گیاهان دوپایه (اندام های جنسی نر و ماده به صورت جدا از هم و روی گیاهان جداگانه ای قرار دارند) بوده و گرده افشانی توسط زنبورهای عسل صورت می گیرد. این گل ها خودگرده افشان نیستند. گل ها دارای پنج گلبرگ، با دو لوب عمیق به رنگ سفید و زیگومورف هستند. برگ ها متقابل، بدون دمبرگ، نیزه ای و کشیده و به رنگ سبز مایل به آبی می باشد. میوه ها کروی شکل، به رنگ مایل به زرد، کپسولی با شش دندانه و به طول ۸ تا ۹ میلیمتر هستند.

شرایط محیط رشد سیلن ولگاریس:

گیاه سیلن ولگاریس خاک های به خوبی آبیاری شده و سبک و لومی را ترجیح می دهد. همچنین از نظر نیاز نوری به مکان های کاملاً آفتابی نیاز دارد. پی اچ مناسب خاک برای رشد گیاه سیلن ولگاریس پی اچ اسیدی، خنثی و کمی قلیایی است. گیاه سیلن ولگاریس نمی توانند در مکان های سایه به خوبی رشد کنند.

خواص درمانی و کاربردهای صنعتی سیلن ولگاریس:

برگ ها و شاخه های جوان سیلن ولگاریس در برخی از کشورهای مدیترانه به عنوان غذا مورد استفاده قرار می گیرد. برگ های جوان و نازک آن نیز ممکن است به صورت خام در سالاد مصرف شود. برگ های قدیمی تر معمولاً به صورت پخته شده، سرخ شده و یا جوشانده شده همراه با سیر و یا به صورت املت مورد استفاده قرار می گیرد.

تکثیر سیلن ولگاریس:

تکثیر گیاه سیلن ولگاریس از طریق کشت بذرهای آنها صورت می گیرد. بذرها را باید در اوایل بهار در شاسی سرد کشت کرد. زمانی که گیاهان جدید به اندازه کافی بزرگ شدند، نهال های بذری را در گلدان های جداگانه ای در تابستان کشت نمود. اگر بذر به اندازه ی کافی وجود دارد، می توانید بذور را به صورت مستقیم در محیط خارج از گلخانه کشت کنید.
یکی دیگر از روش های تکثیر گیاه سیلن ولگاریس، از طریق تقسیم بوته در بهار است. گیاهان تقسیم شده را می توانید به صورت مستقیم در مکان های مناسب کشت کنید. بهترین مکان برای کشت گیاهان تقسیم شده، گلدان های کوچک و مکان هایی آفتابی با کمی سایه در شاسی سرد در تابستان است.

Related Images:

گیاه سیلن ولگاریس | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا