گیاه شاخ بزی

کد: ۸۳۱

شاخ بزی (Aloe Arborescens) گونه ای از جنس Aloe در خانواده Xanthorrhoeaceae بومی افریقای جنوبی میباشد.

دانستنی های علمی درباره ی گیاه شاخ بزی:

شاخ بزی (Aloe Arborescens) گونه ای از جنس Aloe در خانواده Xanthorrhoeaceae بومی افریقای جنوبی میباشد. به طور کلی جنس آلوئه، بومی جنوب و شرق آفریقا و جزایر دور از ساحل مانند ماداگاسکار و جزایر Mascarene و جنوب غربی شبه جزیره عربستان است.

ارتفاع گیاه شاخ بزی به ۲ تا ۳ متر می رسد با برگ های سبز خاکستری که در روزت های جذاب مرتب شده اند.خوشه های بزرگ رنگارنگ گل در ماه های سرد سال دارند نارنجی تیره از رنگ های معمول است اما زرد و قرمز تیره نیز وجود دارد. گل های آن برای جذب پرندگان شهد خوار تولید شهد می کنند

شاخ بزی همانند آلوئه ورا یک گیاه دارویی است که در درمان زخم های ناشی از سوختگی موثر است و در کاهش رشد میکروب و باکتری موثراست. برای درمان سرطان طبق پروتکل خاصی مورد استفاده است. برای درمان طیف گسترده ای از قارچ ها و ویروس ها و نیز بخصوص قارچ های که به غشای مخاطی حمله می کنند مفید است. برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بازسازی سلول ها نیز استفاده می شود .
گیاه شاخ بزی از طریق قلمه ساقه به راحتی تکثیر می شود ولی در ابتدا به راحتی ریشه نمی زند، آب دادن بیش از حد به قلمه ها باعث فاسد شدنشان می شود.

همچنین از طریق دانه نیز تکثیر می شود باید بذر ها ۳-۴ هفته بعد از جوانه زنی کاشته شوند و نهال ها در برابر سرما محافظت شوند

Related Images:

گیاه شاخ بزی | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا