گیاه شامادور(نخل بامبو)

کد: ۸۹۴

نخل شامادورا (Chamaedorea elegans)یکی ازگیاهانی است که درتصفیه هوا نقش موثری دارد وهوای خانه را سم زدایی می کند .

دانستنی های علمی درباره نخل شامادورا(نخل بامبو) :
* نخل شامادورا  یک گیاه تصفیه کننده هوای فوق العاده می باشد .به لطف این گیاه های زیبا، تصفیه کننده های هوای شیمیایی خود را کنار گذاشته وبه جای آن تعدادی ازاین گیاهان را درمنزل خود پرورش دهید وبا مواد آلاینده و سمی هوای خانه ی خود خداحافظی کنید.

* با تعدادی گیاه شامادور نه تنها ازهوای تازه منزل لذت خواهید برد بلکه ازخوابی فوق العاده درطول شب برخوردار خواهید شد.

* این گیاه زیبا و کوچک اولین باردرمرکز قاره آمریکا یافت شد وبعد ازآن به ایالت متحده آورده شد و بعد از مدت کوتاهی تبدیل به گیاهی بسیارمحبوب شد. محبوبیت شامادورا به خاطرتطابقش با شرایط نورکم، تحمل در برابردما های پایین ورشد دسته ای برگ های ظریف وزیبایش است. برخی اظهارمی دارند که این نخل محبوب ترین نخل خانگی است.

* این نخل زیبا دارای ظاهری کاملا ظریف بوده وارتفاع آن ازدومترفراترنخواهد رفت. لازم است بدانید این گیاه زیبا با توجه به نیازهای کمی که به نوردارد، بسیارمناسب برای آپارتمان ها بوده وزیبایی دوچندانی به آنها خواهد داد.

* نخل بامبو دارای گونه های چندی است که همگی به عنوان گیاهان آپارتمان استفاده می شوند.

* با توجه به خواستگاه خارجی آن، این گیاه محیطی گرمسیری را ایجاد می کند و حس گرما را در اتاق شما بوجود می آورد. مراقبت از آن نسبتا آسان می باشد. فقط خاک آن را مرطوب نگه دارید(البته خیس نباشد) و در زیرنورغیرمستقیم خورشید باشد.

* مناسب برای پشت پنجره های شمالی و شرقی، هرچند وقت سطح برگ ها را با آب مقطر ولرم شست وشو داده و برگ های تغییر رنگ داده را ازساقه جدا کنید. هفته ای یکبار باید خاک آن را غرقاب نمود، در فاصله بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود. درفصل بهاروتابستان ماهی یک بارازکود مایع استفاده کنید.

Related Images:

گیاه شامادور(نخل بامبو) | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا