گیاه فلوکس یکساله

کد: ۷۳۳

جنس فلوکس دارای دو گونه ی یکساله (P. drummondii) با برگ های کشیده و گل های فراوان و مجتمع و رنگ های بسیار متنوع است.

دانستنی های علمی درباره گیاه فلوکس یکساله :

جنس فلوکس دارای دو گونه ی یکساله (P. drummondii) با برگ های کشیده و گل های فراوان و مجتمع و رنگ های بسیار متنوع، و فلوکس دائمی (P. paniculata) با شاخه های گلدهنده ی بسیار بلند و گل های مجتمع شبیه به هورتانسیا است. رنگ گل در فلوکس، قرمز، صورتی، بنفش و سفید است. نوع دائمی پس از یک سال به رشد نهایی خود می رسد و گل های فراوان تولید می کند.

خصوصیات گیاهشناسی گیاه فلوکس یکساله:

گیاه فلوکس یکساله از خانواده ی فلوکس (Polemoniaceae) و بومی تکزاس است. این گیاه همچنین به طور وسیعی در جنوب شرقی ایالات متحده به ویژه در مسیر بزرگراه های عمومی گسترش دارد. این گیاه اغلب به عنوان گیاهی زینتی استفاده می شود و دارای گل هایی به رنگ های متنوع سفید، صورتی، سوسنی، قرمز، ارغوانی و حتی مشکی است. نام علمی این گیاه برگرفته از نام گیاهشناس اسکاتلندی توماس دروماند (Thomas Drummond) می باشد.

شاخه ها دارای برگ های نوک تیز، خالدار، کشیده و کرکدار با گل های گرد می باشند. این گل ها به صورت منفرد یا دوتایی، با عطری ملایم و گلبرگ هایی پهن و ستاره ای شکل دیده می شوند. گل های بالغ حدود ۲.۵ سانتیمتر قطر خواهند داشت.

شرایط محیط رشد گیاه فلوکس یکساله:

این گیاهان به خاک عمیق، حاصلخیز و کمی سبک نیازمندند.
فلوکس های یکساله، آب و هوای سرد را به خوبی تحمل می کنند.
به آبیاری فراوان نیاز دارند.
خشکی، گرما و باد را نمی پسندند.
به آفتاب کامل یا به همراه کمی سایه نیاز دارند.

نحوه تکثیر گیاه فلوکس یکساله:

فلوکس یکساله از طریق کشت بذر در فصل بهار تکثیر می شود. این بذور ابتدا در خزانه کشت شده و سپس نشاها در زمان مناسب به محل اصلی منتقل می شوند. بذرها پس از ۶ تا ۸ هفته جوانه خواهند زد.

Related Images:

گیاه فلوکس یکساله | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا