گیاه لیلی آمازونی

کد: ۷۲۵

گیاه لیلی آمازونی از جنس Eucharis در خانواده ی آماریلیداسه می باشد و خاستگاه آن آمریکای مرکزی است. این جنس دارای ۱۶ گونه است.

دانستنی های علمی درباره گیاه لیلی آمازونی :

* گیاه لیلی آمازونی از جنس Eucharis در خانواده ی آماریلیداسه(نرگس) می باشد و خاستگاه آن آمریکای مرکزی است. این جنس دارای ۱۶ گونه است.

* لیلی آمازونی یک گیاه پیازدار است. گل ها به صورت خوشه ای هستند و ۳ تا ۶ گل بر روی هر خوشه قرار دارد، گل ها ستاره ای شکل دارای ۶ گلبرگ ، براق ، سفید رنگ و معطر هستند.

* گل ها دارای تاج یا کرونا در مرکزخود هستند که معمولا سبز رنگ است. گل برگ ها کشیده و بیضی شکل هستند. برگ های این گیاه همیشه سبزند و بنابراین هم برگ ها و هم گل ها ی این گیاه مصرف تزیینی دارد.

* این گیاه همیشه سبز بومی مناطق گرمسیر است اما می توان آن را در گلدان کشت داد.
* مکان نگهداری بایستی دارای رطوبت بالا و نور زیاد اما غیر مستقیم باشد. گلدهی معمولا در بهار اتفاق می افتد اما اگر پس از شکوفه دهی رطوبت خاک را به مدت یک ماه کم کنیم به طوری که سطح خاک خشک بماند ، می توان گلدهی را به ۲ تا ۳ بار در سال رساند.

* آفت و یا بیماری خاصی برای این گیاه گزارش نشده است اما حلزون ها به میزان زیادی جذب این گیاه می شوند.
* برای کاشت این گیاه پیازها را بایستی در خاکی که به خوبی زهکشی شده قرار داد، سمت بالایی پیاز بایستی کمی بالاتر از سطح خاک قرار بگیرد، در طول رشد بایستی همواره خاک گلدان مرطوب باشد.

Related Images:

گیاه لیلی آمازونی | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا