گیاه هویا کا نوزا

کد: ۷۴۳

* این پیچ زینتی گرمسیری و همیشه سبز است و گل های بسیار درخشان آن به ندرت و به صورت مجتمع ظاهر می شود.

 دانستنی های علمی درباره گیاه هویا کارنوزا :

* این گیاهان دارای دو فرم ابلق می باشند که عبارتند از: H. C. variegata که دارای برگهای زیبای سبز مایل به آبی با کناره های سفید متمایل به صورتی است و H. C. compacta که برگهای آن دارای کناره های سبز تیره با مرکز طلائی و برگهای آن شکل روبان می باشد.

* این پیچ زینتی گرمسیری و همیشه سبز دارای برگ های ضخیم به رنگ سبز تیره است و گل های بسیار درخشان آن به ندرت و به صورت مجتمع ظاهر می شود.

* گیاه هویا کارنوزا به مخلوطی مساوی از خاک باغچه و پیت و کمی ذغال کوبیده و ماسه احتیاج دارد .
* در زمستان به حد اقل ١۶ درجه سانتیگراد حرارت نیاز دارد .

* گلدان نباید مانع خروج آب اضافی گردد . در طول زمستان باید از آب دادن زیاد خود داری کرد . برعکس در بهار و تابستان باید به اندازه کافی آب در دسترس گیاه باشد.

* این گیاهان به روشنائی نسبتأ زیاد احتیاج دارند
* رطوبت هوا در طول بهار و تابستان باید باندازه کافی باشد ، بویژه در هوای گرم احتیاج رطوبتی بیشتر می شود و باید آنرا با اسپری دستی آبپاشی نمود و هوای تازه در اختیارش گذاشت .

* تعویض گلدان در اواخر زمستان انجام می گیرد . در تابستان هر سه هفته یکبار کود رقیق به گیاه داده شود . با وجودیکه این گیاهان درگلدانهای کوچک نیز گل میدهند ولی بهتر است که آنها را در گلدانی نسبتأ بزرگ کاشت .

* معمولاً پیچ شمعی Carnosa به پایه ای از نی یا چوب که در وسط گلدان بعنوان قیم قرار میدهند بسته میشود .
* این گیاه به هرس نیاز ندارد ولی برای آنکه گیاه پرپشت شود جوانه انتهائی ساقه را پنسمان نموده تا امکان رشد شاخه های جانبی بیشتر شود .

* بهترین زمان شکوفه دهی این گیاه زمانی است که در گلدان محدود است ، بنابراین تغییر به گلدان بزرگتر تنها هر چند سال یکبار و یا وقتی که مورد نیاز است باشد.

* این گیاهان معمولا بدون آفت می باشند ولی دراثر آب زیاد به یک بیماری فیزیولوژی مبتلا شده و برگها قهوه ای رنگ میگردند و گیاه خشک می شود .

* این گیاه به دو طریق قلمه زدن و خواباندن تکثیر میشود: تکثیر بوسیله قلمه : در ماههای اردیبهشت ، خرداد شاخه هائی بطول ۱۲ تا ۱۵ سانتیمتر از گیاه گرفته و در مخلوطی از ماسه و پیت در ۱۶ – ۱۸ درجه سانتیگراد حرارت قرار می دهند تا ریشه ها ظاهر شوند . رطوبت باید باندازه کافی باشد و برای تأمین رطوبت بهتر است که از Terrarium استفاده شود . تکثیر بوسیله خواباندن : این گیاهان را میتوان بوسیله خوابانیدن در فروردین ماه نیز ازدیاد کرد .

Related Images:

گیاه هویا کا نوزا | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا