گیاه والک بلند

کد: ۸۲۱

گیاه والک بلند یکی از گونه‌های سردهٔ والک است. این گیاه از جنس Allium در خانواده لیلیاسه Liliaceae بومی آسیای مرکزی است.

دانستنی های علمی درباره گیاه والک بلند:

گیاه والک بلند یکی از گونه‌های سردهٔ والک است. این گیاه از جنس Allium در خانواده لیلیاسه Liliaceae بومی آسیای مرکزی است.

ارتفاع گیاه والک بلند به ۸۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد. Allium Giganteum بدون شک یکی از شکوهمندترین گونه‌های این جنس است. مجموعه گل‌های توپی آن که در رأس ساقه گل بلند ظاهر می گردد ممکن است ۱۲ تا ۱۵ سانتیمتر قطر داشته باشد. در حالیکه هر یک از گل‌های گیاه والک بلند بیش از ۵ میلیمتر طول ندارند.

برگ‌های گیاه والک بلند قاعده‌ای، بسیار پهن و به رنگ سبز متمایل به آبی است.
گیاه والک بلند در باغ‌های اروپا پرورش می‌یابد لکن برای رشد واقعی احتیاج به تابستان‌های گرمتر و زمستان های ملایم‌تر نسبت به آب و هوای کشورهای شمالی دارد. در ایران در منتهی علیه شمال شرق خراسان دیده می‌شود. زمان گلدهی والک بلند، در اردیبهشت ماه است.

والک بلند نسبت به سرما مقاوم است؛ پیازچه ها را زمانی برداشت نمایید که پوشش آنها سفت شده باشد.
هنگامی که گیاه والک بلند به سرعت در حال رشد است بیش از حد آن ها را به هم نزدیک نکارید. در طول فصل رشد به خوبی آبیاری انجام دهید

والک نوعی سیر کوهی یا سیر جنگلی است و بوی سیر می دهد و معمولاً برگ های آن را می پزند و با برنج و سایر غذاها مصرف می کنند و یا در سالادها از آن استفاده می کنند. والک دارای اسانس است که شامل ترکیبات گوگردی است وخواص آن تا حدودی مانند سیر و پیاز است.

والک برای تصفیه هوا  ناراحتی های هاضمه و کاهش فشار خون مفید است. برای تصلب شرائین، معالجه آنفلوآنزا، برونشیت، اسهال خونی، سیاه سرفه و باد سل مفید است.

گیاه والک بلند با کاشت بذر و پیازچه ها تکثیر مییابد . بذرها را باید اواخر تابستان تا اوایل پاییز بکارید تا پس از یک ماه شاهد جوانه زنی آنها باشید.

Related Images:

گیاه والک بلند | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا