گیاه پپرومیا قاشقی

 کد: ۸۶۳

این گیاه گونه های متعددی دارد که در گوشتی بودن برگ یا اندازه گیاه متفاوت است.

دانستنی های علمی درباره گیاه پپرومیا قاشقی:
* گیاه پپرومیا قاشقی گیاهی همیشه سبزاست. این گیاه گونه های متعددی دارد که در گوشتی بودن برگ یا اندازه گیاه متفاوت است. برگ ها ازتخم مرغی تا کمی قلبی شکل متغیراست، برا ق و گوشتی بوده و به رنگ سبز نسبتا تیره تا ابلق دیده می شود. زادگاه این گیاه در جنگل های سایه داربرزیل، آفریقای جنوبی و مرکزی است و به همین دلیل مقاوم به سایه درون آپارتمان نیز هست. ارتفاع پپرومیا قاشقی به ۲۵ سانتیمتر هم می رسد. پپرومیا قاشقی نسبتا رشد طولی کمی دارد و عریض می شود. برگ های پپرومیا قاشقی(Desert privet or Peperomia magnoliaefolia) ترد وشکننده هستند.برای تمیزکردن آنها با احتیاط برخورد کنید.

* اگر دیدید شاتونی سبزرنگ روی گیاه همیشه سبز شما ظاهر شد، بدانید که گل پپرومیا است که هیچ ارزش زینتی ندارد. ساقه گل دهنده را حذف کنید تا رشد رویش گیاه ادامه یابد. گیاه پپرومیا را در خانه های قدیمی هم می توانید به وفور ببینید. این گیاه آپارتمانی مقداری آب را دربرگهای گوشتی خود ذخیره می کند، نور چندانی نیازندارد ومقاومت خوبی نشان می دهد.

* پرومیا قاشقی سرمای زیاد را تحمل نمی کند و نهایتا تا ده درجه سانتیگراد می تواند دوام بیاورد. دمای مناسب محیط در فصل رویش بیست وچهارتا سی درجه سانتیگراد است. نورمتوسط وغیر مستقیم برای این گیاه مناسب است و می تواند سایه فضای داخلی خانه ها را هم تحمل کند .

* همانطور که گفته شد پپرومیا قاشقی می تواند مقداری آب را در برگهای گوشتی خود ذخیره کند و دچار بی آبی نمی شود. برای آبیاری این گیاه صبر کنید تا سطح خاک کامل خشک شود ولی بی حال و پژمرده نشود. درزمستان دوهفته یکبار ودرتابستان هفته ای یکبار پپرومیا قاشقی را آبیاری کنید.

* پپرومیا نیاز به رطوبت چندانی ندارد و یکبار اسپری برگی در هفته برای آن کافی است.
* نور فلورسنت باعث مرگ پپرومیا قاشقی می شود

Related Images:

گیاه پپرومیا قاشقی | سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا